Най-малко два плаващи терминала за втечнен природен газ ще се насочат към Европа през следващите няколко месеца. Континентът иска да замени доставките от Русия с алтернативни източници след началото на войната в Украйна.
Компанията Golar LNG преобразува LNG танкер в плаващ терминал. Очаква се той да започне да внася газ към западния бряг на Италия през първата половина на следващата година, обяви компанията, цитирана от Bloomberg.
Корабът беше продаден на италианския оператор на газова мрежа Snam SpA през май. Друг танкер Golar е в процес на преустройство.
В същото време компанията Excelerate Energy обяви, че плаващият му LNG терминал ще се насочи към Финландия след 31 август. Компанията и южнокорейската Hyundai Heavy Industries имат намерения за изграждане на нов плаващ агрегат, който е планиран за доставка през 2026 г.
Новината дойде на фона на глобалния недостиг на LNG и вноса му в Европа, където държавите искат да намалят зависимостта си от руски газ. В момента има 45 кораба по света, които могат да се използват за внос на LNG според данни на Международния газов съюз.
Неотдавна експерти предупредиха, че цените за наем на танкер за доставка на LNG не са били толкова високи от десетиелетие насам.
Въпреки че традиционно има нарастване на търсенето с наближаването на зимата, собствениците на кораби и брокерите твърдят, че е в момента има необичайно голям прилив на търсене от компании като Shell, френската TotalEnergies и китайската Unipec. В резултат на това тарифите за наемане на танкер за втечнен природен газ за една година се търгуват близо до най-високото си ниво от десетилетие:120 000 долара на ден, което с 50% повече от преди година.