Средният германец в момента агонизира от прекалено бързото покачване на цените на хранителните продукти в страната. Анализаторите коментират обаче, че от чисто фундаментална гледна точка, негативното отражение върху макроикономиката ще е доста ограничено.

„Високата цена на потребителските стоки засяга обикновения германец най-вече", коментира икономист от страната. След последното сериозно повишение на цената на хранителните стоки през август, статистическият институт в Германия регистрира следните тревожни стойности. Цената на кравето масло е нараснала общо с 36% на годишна база, олиото с 20%, а млякото е с 11% по-скъпо.

Германските потребителски организации коментират, че в близко бъдеще се очаква тенденцията на покачване на цените да продължи. Според тях, това е резултат от по-бурното икономическо развитие в страната и Еврозоната, както и от планираното вдигане на ДДС данъка от началото на годината.

Все пак хубаво е да отбележим, че в Германия едва 9% от средния доход на човек от населението отива за покупка на хранителни продукти. Според експерти от UniCredit, до края на 2007 г., прогнозата е потреблението на храни и напитки в Германия да расте, въпреки създалите се инфлационни предпоставки.