Първият китайски товарен влак, пътуващ по "Железния път на коприната", премина под Босфора, пише турската държавна Anadolu Agency.
Влакът пътува от китайския град Сиан до Европа. В сряда той премина през столицата Анкара, а вчера премина през подводния тунел Marmaray под протока при Истанбул, достигайки до жп гарата Kazlicesme в квартала Зейтинбурну.
Контейнерите от железопътното превозно средство бяха транспортирани на две части, като 21 от тях бяха изтеглени от локомотив на държавните железници на Турция. Останалата част беше обслужена от китайския локомотив.
В сряда министърът на инфраструктурата на южната ни съседка Кахит Турхан заяви, че линията, която работи от 30 октомври 2017 година, е намалила времето за превоз на товари между Китай и Турция от един месец на 12 дни.
Турция се превърна в централна връзка в "среден коридор", който се простира между Пекин и Лондон, както и главна точка в "Железния път на коприната" - железопътна линия между Турция и Казахстан, както обясни министърът.
По думите му с интеграцията на Marmaray в маршрута времето за транспортиране между Далечния Изток и Западна Европа е намалено до само 18 дни.
"Железният път на коприна, от който се възползват приблизително 5 милиарда души и 60 държави, се превърна в нова и много важна алтернатива за световните търговски мрежи", допълни Турхан.
Линията, начеречна China Railway Express, превозва електронен товар, еквивалентен на 42 трактора.
Влакът пътува през два континента, 10 държави, две морета и общо 11 483 километра път за 12 дни, превозвайки с 42 товарни контейнера.
Legalen
на 10.11.2019 в 15:43:38 #1"Железният път на коприната" е многообещаваща инфраструктурна мегасистема, получаваща от тук и таме хвалби и комплименти, но и много критики. Но мечката засега играе при комшиите, някакви конкретни информации, че ще заиграе и у нас за сега липсват . Турция е вече дестинация и се превърна в централна връзка в "среден коридор...По-нататък … ? Като част от цялата система е и линията Пирея-Скопие-Белград- Будапеща, строена изцяло с китайски капитали. Без да стигат до Гибралтар и от там до Ротердам или Хамбург/Бремен, стоките са вече в Будапеща, т.е в центъра на Европа. Впрочем, 40 % от всички китайски инвестиции на Балканите се извършват в Сърбия, затова сърбите и не се притесняват за ЕС. По цялата тема има вероятно не хиляди, а милиони от мнения. А аз нямам, да изчакваме! Може пък като китайците ни пренебрегват, да се смили VW над нас?