„Скъпи мои, много сте закъснели". Така министърът на транспорта в оставка Ивайло Московски се обърна към протестиращите, които в последните дни надигат глас и срещу приватизацията на БДЖ „Товарни превози".
Той заяви, че протестиращите е трябвало да бъдат по-активни по времето на управлението на Станишев и на тези преди него, които генерираха дългове в дружеството в размер на 840 млн. лева.
На пресконференция в Министерството на транспорта Московски отново повтори думите си, че друг изход за стабилизирането на БДЖ няма освен компанията да се раздели с товарното си подразделение. По този начин ще бъдат генерирани свежи приходи в дружеството и ще бъдат прехвърлени част от дълговете на новия собственик.
След въпрос на Money.bg стана ясно обаче, че част от четиримата кандидати, които в момента провяват интерес към БДЖ „Товарни превози", вече обмислят оттеглянето си от по-нататъшните процедури.
Другият проблемен сектор, който е под опека на министерството - пощите, е докаран до това състояние заради неразумната политика на кабинета „Станишев", който е допуснал частни компании да вземат власт над пазар на универсалната пощенска услуга и по този начин рязко да намалят приходите на дружеството, категоричен бе министърът в оставка.
Моят предшественик (Александър Цветков, който също беше част от управлението на ГЕРБ, б.р.) също нищо не направи, за да спре този процес, заяви Московски.
Цветков също така закъсня и с реформите в БДЖ, като още в първите месеци на управлението е могло БДЖ „Пътнически превози да се трансформира в нова компания, която да започне на чисто, както стана с „БГА Балкан", допълни още той.