Потребителите на мобилни приложения често са атакувани с недобросъвестна реклама. Но ето че интернет гигантът Google, който оперира най-големия магазин за мобилни приложения, взе мерки срещу това явление.
Разработчиците на приложения вече няма да могат да публикуват неподходящи реклами в своите програми, т.е. банери, които по един или друг начин предизвикват нежелани и неприятни усещания в потребителите, пише TechNews.bg.
Google публикува обновени правила - изисквания към приложенията, които се качват в онлайн магазина Google Play. Вече е забранено публикуването на програми с изскачащи рекламни банери, маскирани като системни съобщения, както и известия от приложения. Тези банери по измамен начин подтикват потребителите да кликнат на тях.
Освен това под забрана попадат тактиките за промоции и инсталации, при които се подразбира зареждане на съдържание без уведомяване на потребителя. Забраняват се и различните пренасочвания при кликване, които потребителят не е очаквал.
В допълнение, Google ще ограничи изпращането на SMS спам. И накрая, под зоркото око на интернет гиганта попада използването на еротично съдържание за реклама на порнография. Разработчиците освен това се задължават да разясняват условията за придобиване на съдържание и други продукти вътре от приложенията.