Всеки трети продаден телевизор през 2013 година е бил „умен", сочи проучване на анализаторската компания Strategy Analytics, цитирано от TechNews.bg.
Популярността на технологията Smart TV, която позволява свързване на телевизора към интернет, покупка на съдържание непосредствено от екрана и ползване на редица други функции, нараства. Смарт възможности могат да се открият в 76 милиона от телевизорите, пуснати през миналата година.
По данни на Strategy Analytics, доставките на смарт телевизори са нараснали с 55% през 2013 г. Тези устройства вече заемат една трета от световния пазар на телевизори и 45% от продажбите в Западна Европа.
Прогнозите сочат, че през 2014 г. делът на Smart TV при плоскопанелните телевизори ще достигне 44% в световен мащаб, а след три години - ще нарасне до до 73%. Очаква се към 2017 г. всички телевизори от среден и висок клас да поддържат IP връзки.
Популярността на технологията Smart TV обаче следва да се измерва не по броя на съвместимите устройства, а по използването й, смята анализаторът Ерик Смит. В момента от разширените интернет възможности на телевизорите се възползват само половината от притежателите на Smart TV в САЩ и Европа.
Това означава, че производителите на телевизори трябва да добавят нови приложения и услуги, за да подтикнат потребителите към по-активно използване на смарт платформата, заключава Ерик Смит.