Концесионерът на двете български морски летища "Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт" АД официално откри напълно реновираната пътека за рулиране (ЕКО) на Летище Варна.

Проектът, който е на стойност 8.6 млн. евро, е третата най-голяма инвестиция на дружеството, от общо вложените 136 млн. евро за варненския аеропорт към този момент. Тя е част от планираните инвестиции, които се очаква да достигнат до 196 млн. евро до 2046 г.

Пътека за рулиране (ЕКО) е уникална в България,

тъй като се отличава с най-голямата носимоспособност в страната и се очаква през следващите 20 години през нея да преминат 160 000 полета с над 21 млн. пътници. Тя е построена за 180 дни, през които работата на летището не е била нарушена или прекъсвана, въпреки рекордния зимен трафик, който Летище Варна отчете през този период, отбелязват от "Фрапорт".

На 16 юни на Летище Варна, „Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт“ АД официално откри напълно  реновираната пътека за рулиране (ЕКО) с тържествено рязане на ленти и музикално изпълнение на  гайди пред присъствието на множество официални гости и представители на местната и национална  власт, сред които министърът на туризма – Зарица Динкова, кметът на Община Варна – Иван Портних,  областният управител на Област Варна – Марио Смърков, както и на медиите в страната

Източник: "Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт" АД

На 16 юни на Летище Варна, „Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт“ АД официално откри напълно реновираната пътека за рулиране (ЕКО) с тържествено рязане на ленти и музикално изпълнение на гайди пред присъствието на множество официални гости и представители на местната и национална власт, сред които министърът на туризма – Зарица Динкова, кметът на Община Варна – Иван Портних, областният управител на Област Варна – Марио Смърков, както и на медиите в страната

Новата пътека за рулиране е устойчив проект по своето изграждане, тъй като старата бетонова настилка е била претрошена и положена под новата конструкция на настилката, която е с дължина 1030 м., широчина 38 м. без уширенията и със средна дебелина 1.08 м. Тя е оборудвана с 92 диодни осеви лампи, 36 електрически шахти и ново окабеляване (първичен - 4600 м. и вторичен - 4300 м.), което ще доведе и до спестяване на голямо количество електрическа енергия. Използвани са цели 11 200 м3 рециклиран претрошен бетон, а останалите инертни материали са: полимер-модифициран асфалт 4670 м3, биндер - 3750 м3 и чакъл - 21000 м3.

Франк Кванте, главен изпълнителен директор на "Фрапорт", оператора на Летище Варна и Летище Бургас: Привлякохме две нови авиокомпании, увеличиха се полетите

Франк Кванте, главен изпълнителен директор на "Фрапорт", оператора на Летище Варна и Летище Бургас: Привлякохме две нови авиокомпании, увеличиха се полетите

С д-р Франк Кванте разговаряме за резултатите на двете летища, за топ дестинациите и новите възможности за развитие

Това е поредният важен проект по линия на безопасността,

който "Фрапорт Туин Стар" реализира на Летище Варна от началото на концесионния договор с държавата, и чрез него пътниците и екипажите ще усетят подобрено изживяване, по време на пристигане и кацане.

"Всички участващи екипи, външни и вътрешни, работеха изключително добре заедно. Бяхме изправени пред предизвикателства, по време на проекта, като непредвидени проблеми с почвата, които трябваше да премахнем. Затова се радвам, че завършихме този проект в срок, качество и в рамките на бюджета. Благодаря на нашите екипи и на строителна компания "Стимекс", каза за проекта Главният изпълнителен директор на "Фрапорт Туин Стар" - д-р Франк Кванте.

Снимка 622825

Източник: "Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт" АД