Програмите на властите в САЩ "срещу" пандемията подринаха пазара на труда и възстановяването. Причината е, че много хора, особено нискоквалифицирани такива, получават повече пари от помощи, отколкото като работещи. Затова за много бизнеси в момента възстановяването е изправено пред предизвикателството да намерят служители.

McDonald"s по-рано оповести, че ще предоставя iPhone като награда за някои свои новоназначени работници, ако се задържат достатъчно дълго време. Но сега веригата предприема други, по-радикални стъпки.

Тя стартира пилотна програма, според която десет ресторанта в Чикаго ще имат автоматизирано дравйтру, снабдено с изкуствен интелект. Казано иначе, компанията си решава проблемите, свързани с недостига на работна ръка, предаде Zero Hedge.

Новата система ще е способна да преобразува гласовите поръчки на клиентите в реални такива към платформата, която да ги доставя на гишето за получаване. Засега от McDonald's признават, че изкуственият интелект е точен на 85%, но може да поеме 80% от поръчките.

Това не е първото технологично решение на гиганта в храненето. Тя инвестира в будки за поръчки в повечето си ресторанти, използва Uber Eats за доставки на храни и имплементира робот, който обръща бургерите. Flippy, както е известен той, струва на компанията само 3 долара на час.

Изкуственият интелект при поръчките обаче ще отнеме поне две-три години, за да бъде имплементиран напълно, изтъкват от самата компания. "Предстои ни голям скок от въвеждането ѝ от 10 ресторанта в Чикаго до 14 хил. ресторанта в САЩ, които имат безкраен набор от менюта, различни условия, диалекти и даже климатични особености", каза говорител на гиганта.

McDonald's също проучва автоматизацията на своите кухни, но тази технология вероятно няма да бъде готова още около пет години. Причината е, че необходимият размер на инвестициите от страна на франчайзополучателите на McDonald"s към момента все още е твърде висок и вероятно повечето от тях няма да могат да си го позволят.