Френският контрол на въздушното движение (ATC) причинява 1/3 от закъсненията на полетите в Европа всяка година, което струва на авиокомпаниите 300 млн. евро.

Стачките на френските ръководители на полети и прекъсванията, причинени от остаряло оборудване, са главните причини, които създават проблеми на превозвачите, твърди доклад на френския парламент.

"Страната ни е отговорна за 33% от закъсненията, дължащи се на контрола на въздушното движение в Европа", заяви сенаторът Венсан Капо-Канелас, който е автор на доклада.

150 000 души останаха по летищата заради стачка във Франция

150 000 души останаха по летищата заради стачка във Франция

Синдикатите не са доволни от реформите на Макрон

Според него ситуацията е малко вероятно да се подобри, тъй като 4000-те служители на френската диспечерска служба са изправени пред увеличение на въздушния трафик. През миналата година имаше 3.1 млн. полета в Европа, 4% повече от предходната година и 8.6% повече от тези през 2015 г.

"Ние сме далеч зад нашите (европейски) съседи. Контролното оборудване е остаряло", посочи Капо-Канелас. Според него това е особено тревожно, тъй като от 2011 г. са похарчени 2 млрд. евро за модернизиране на службата за въздушен контрол.

Миналата седмица Ryanair предупреди, че ще има срив във въздушното пространство, освен ако не бъдат предприети спешни действия за спиране на подготвяната стачка от френските ръководители на полети.

Ryanair се оплака в Брюксел от забавени и отменени полети

Ryanair се оплака в Брюксел от забавени и отменени полети

И тази седмица французите ще стачкуват

Според доклада на Сената те са стачкували общо 254 дни между 2004 г. и 2016 г., далеч повече от колегите им в другите европейски държави. На второ място са авиодиспечерите в Гърция с 46 дни, следвани от тези в Италия с 37 дни и онези в Германия с 4 дни.

В продължение на няколко месеца, 4000 френски ръководители на въздушното движение участват в поредица от стачки, за да протестират срещу съкращенията на персонал и липсата на съвременни технологии, обвинявайки "липсата на инвестиции".

"Всеки ден на стачка във Франция има много по-голямо въздействие върху европейския трафик, отколкото (протестите) в други европейски държави", твърди докладът.

Полетите на тази авиокомпания никога не закъсняват

Полетите на тази авиокомпания никога не закъсняват

Над 90% от самолетите й пристигат винаги навреме

Авиодиспечерите във Франция се обучават в Националното училище за гражданска авиация. Държавата им плаща малко под минималната заплата, докато учат, при условие, че ще работят за диспечерската служба поне 10 години след дипломирането си.

Работата им е изключително отговорна, но и добре платена. Те получават около 5000 евро на месец, а трудовият им график е особен - 3 дни са на работа, 3 дни почиват.

"Всичко предполага, че ситуацията ще се влоши през идните години и трябва да се вземат сериозни решения, за да може нещата да се подобрят възможно най-скоро", каза Капо-Канелас.