В бизнес империята на Илон Мъск настъпват промени и те започват именно от неговата компания с най-голям международен успех - Tesla. Производителят на електромобили не оправда очакванията на анализаторите за обема на производството си и цените на акциите вървят надолу, включително и заради опасенията на инвеститорите, че милиардерът не може да отделя достатъчно време на авто бизнеса си след като придоби Twitter.

Една промяна във висшия мениджмънт на Tesla показва какво предстои за компанията, но може би и за самия Илон Мъск. В началото на седмицата "Ройтерс" съобщи, че вицепрезидентът на Tesla за Китай Том Жу е бил повишен и вече ще отговаря и за американските заводи на компанията, както и за продажбите в Северна Америка, Европа и Азия.

Tesla отчита ръст на доставките и рекордни продажби

Tesla отчита ръст на доставките и рекордни продажби

Числата са наистина впечатляващи

Това на практика го прави втори по ранг след Мъск - до момента не е имало такъв човек. Axios отбелязва, че по този начин Жу става явен претендент за директорския пост в компанията, ако основателят ѝ реши да се оттегли.

Кой е той?

Том Жу е роден в Китай, но има новозеландски паспорт. Завършил е бизнес администрация в "Дюк Юнивърсити". Работи в Tesla от 2014 г., като преди това е консултирал китайски изпълнители на инфраструктурни проекти в Африка - област, в която Пекин е много активен чрез държавните си банки и строителни компании.

Business Insider отбелязва, че по време на двумесечния локдаун на Шанхай заради коронавируса, именно Жу е бил сред първите служители на Tesla, които са се изолирали във фабриката, за да обезпечат продължаващата ѝ работа. Живеенето на работното място е нещо, което самият Илон Мъск практикува и през миналата година той похвали трудовата етика на китайските работници.

Рекордни продажби на Tesla в Китай след модернизацията на фабриката в Шанхай

Рекордни продажби на Tesla в Китай след модернизацията на фабриката в Шанхай

Компанията на Илон Мъск бележи рекорд и на глобално ниво

"Ройтерс" напомня, че през миналата година Жу и екипът му бяха командировани в САЩ, за да помогнат за отстраняването на производствен проблем. Още тогава наблюдатели коментираха, че вероятно му предстои да поеме по-голяма роля.

Към момента той живее в държавно субсидиран апартамент на 10 минути с кола от гигафабриката в Шанхай.

Какво му предстои?

Том Жу има доста работа пред себе си. Пазарният дял на Tesla в САЩ намалява, а продажбите в родния му Китай също не вървят добре.

До момента компанията се опитва да компенсира всичко това с промоции и намаления на автомобилите си, но сериозен проблем са и снабдителните вериги, заради които в момента се чака с месеци за нова кола.

Южна Корея глобява Tesla с 2,2 милиона долара

Южна Корея глобява Tesla с 2,2 милиона долара

Причината е, че компнията е спестила подробности за по-късия пробег на електромобилите си при ниски температури

Притежателите на акции надали са щастливи от настоящата им цена от малко над 108 долара за брой при 300 през септември.

Заради всичко това вероятно на Том Жу ще му се наложи за доста дълъг период да ходи със спален чувал на работа.