Темата за това, че търговските вериги използват различни трикове, които да подтикнат подсъзнателно потребителите да пазаруват повече, е широкообсъждана. Редица експерти посочват, че местата на дадени продукти, както и визията на техните опаковки, не е случайна.
В ново проучване пък се твърди, че някои компании дори целят да "впрегнат" всички сетива на клиентите, за да ги стимулират да изхарчат повече пари при тях, пише сайтът Lifehacker.
Според доклада, публикуван в The Journal of Consumers Research, сетивата като зрение, обоняние и слух, могат да накарат хората да купят нещо в бъдеще, докато допирът и вкусът могат да доведат до една незабавна покупка.
Слухът и зрението са по-ефективни при продукти, които купуваме за не толкова близките до нас хора. За разлика от това допирът и вкусът ни карат да пазаруваме стоки за семейството и приятелите.
Интересно е обаче и използването на ароматите в магазините.
"Когато се замислите за това, в света на предлагане на продукти и в света на рекламата всичко се върти около зрението и слуха", казва президентът на Scent Marketing Institute Стивън Сиймов.
"Много компании използват метода на ароматния маркетинг, защото неговата цел е да създаде приятна атмосфера и да задържи клиентите в магазина", споделя Марк Гати, директор на Американската федерация по търговия на дребно.
"Това наистина работи, тъй като в много случаи клиентите харчат повече пари, ако се чувстват по-уютно", допълва той.
Най-вероятната причина за успеха на тази маркетингова стратегия е фактът, че обонянието е директно свързано с тази част от мозъка, която е отговорна за обработването на емоциите.