За никого не е тайна, че авиокомпаниите се намират в най-трудния си период в историята, след като пандемията практически спря полетите. И те прибягват към различни способи в опит да получат някакви приходи и да оцелеят през кризата, пише Bloomberg.

Полет над Антарктика

Австралийската Qantas Airways приземи самолетите, които изпълняват международни полети поне до средата на 2021 г. Компанията обаче е отдала под наем един от своите Boeing за пътуване на Антарктика.

Antarctica Flights използва самолета и екипаж от Qantas за седем пътувания между ноември и февруари. Полетите ще продължават между 12 и 14 часа, като един билет може да струва до $5 850. Идеята е пътниците "да се разходят" над Антарктика и да я разгледат от въздуха.

Пижами и бадеми

Qantas започна да продава и продукти, които обикновено подарява на пътниците, включително 10 000 пижами, които са били разграбени за часове. Цената им е около €15, а целият пакет включва и крем за ръце, чай, шоколадови бисквити, бадеми и други.

Храна

Air North, 43-годишна авиокомпания, която свързва отдалечения регион Юкон в Канада с големите градове в страната, започна да доставя храна, предназначена за полетите.

Менюто включва тележко за $7 и селекция чийзкейк за $11. Доставката струва още $8.

Thai Airways пък отвори ресторант със седалки от самолетите.

Полети до никъде

Японската ANA Holdings продава билети до ... никъде. Около 300 души все пак са си платили за т. нар. "Хавайско преживяване" на Airbus A380. Пътниците са избрани с томбола заради големия интерес.

Екипажът е бил с хавайски ризи и е сервирал коктейли по време на 90-минутния полет.

Starlux Airlines пък пусна полет "представете си, че отивате в чужбина", пилотиран от председателя на компанията. Билетите за полета са изкупени за 30 секунди. 11 дни по-късно, на 16 август, е направен още един такъв полет. Билетите струваха по $144.

Офиси под наем

Air New Zealand обмисля да отдаде част от офисите в Оукланд под наем. Според местни медии компанията може да отдаде около четвърт от 6-етажния си офис с площ 5 000 кв. м.

Доставки на плодове и зеленчуци

AirAsia стартира подобна на Amazon платформа за доставка на свежи плодове и зеленчуци. Компанията използва възможностите си областта на логистиката и плащанията, за да свърже малайзийски фермери директно с хотели, ресторанти и супермаркети.

Неограничени пътувания

Авиолиниите в Китай пък започнаха да предлагат билети, които важат до края на годината. Закупилите ги срещу $487 могат да летят неограничено в рамките на страната през уикендите до края на годината. Около 150 000 китайци са си закупили билети.