Месните продукти на американския стартъп Eat Just бяха одобрени за търговия в Сингапур, предаде New York Times. Това е огромен пробив, тъй като за пръв път в човешката история месо, създадено изцяло в лаборатория, се допуска до пазарите.

От компанията описват продуктите си като: "Реално, висококачествено месо, създадено директно от животински клетки за безопасна консумация от хората." А конкретната форма, под която то ще се разпространява в Сингапур, е като продукт за пилешки хапки.

"Това е исторически момента за хранителната система", каза главният изпълнителен директор на Eat Just Джош Тетрик. "Ядем месо от хиляди години и всеки път, когато това се е случвало, ние е трябвало да убиваме животно - до днес."

Защо Русия цели да стане основния доставчик на пилешко месо за Китай?

Защо Русия цели да стане основния доставчик на пилешко месо за Китай?

Страната доставя птиче месо в Китай за първи път от времето на СССР

Месото им е било одобрено от седемчленна група от независими експерти, назначени от Агенцията по храните на Сингапур, сред които е имало токсиколог, експерт по храните, епидемиолог и други специалисти. Освен това органът добави "култивирано или клетъчно-базирано месо, отгледано в контролирани лабораторни условия" сред определенията си за новата храна.

"Не знаем за нито една друга държава, която да е дала одобрението си за култивирани меса до момента", каза и говорителят на агенцията Джини Тан.

За момента месото ще започне да се дистрибутира в неназован местен ресторант. Вероятно това ще е достатъчно луксозно заведение, за да подхожда на астрономическата цена на продукта - производството само на една хапка струва 50 щатски долара. Все пак е възможно Eat Just да са постигнали пробив в производството, защото по последна информация на сайта им се посочва, че неговата цена ще е сведена до премиум пилешко месо.

KFC обявява война на антибиотиците в пилешкото месо

KFC обявява война на антибиотиците в пилешкото месо

Веригата влиза в борбата с проблема

Освен него, от Eat Just вече продават заместители на кокошите яйца, произведени от боб мънг, който се разпространяват в САЩ и Китай, като компанията планира експанзия и към Южна Корея в началото на следващата година.

Надеждата сега за стартъпа е, че GOOD Meat, както са наречени пилешките им хапки, ще получат одобрение за продажба и в САЩ и страните от Западна Европа. "Няма да е добре за това, което се опитваме да направим с хранителната система, ако Сингапур остане единствената държава, която е одобрила продукта ни", каза Тетрик.