Китай отдавна е доходоносен пазар за американските технологични гиганти. И продължава да бъде, въпреки все по-големите рестрикции от страна на местното правителство. И все пак, за да работят в Китай, компании като LinkedIn, Apple и много други са длъжни да спазват желанията на правителството, пише Business Insider. Проблемът е, че спазването на правилата става все по-трудно.

Apple може и да е известна със своята корпоративна централа, подобна на космически кораб, разположена в средата на Силициевата долина, но на хиляди километри западно от Калифорния се намира една държава, на която компанията трябва да благодари за значителна част от успеха си: това е Китай.

Китайски технологични компании загубиха над $50 млрд. заради нови регулации

Китайски технологични компании загубиха над $50 млрд. заради нови регулации

През последните месеци страната наложи огромни глоби на компании като Alibaba Group и Tencent Holdings заради нелоялна конкуренция

Страната се превърна в един от най-важните и доходоносни пазари на Apple. Технологичният гигант разчита в голяма степен именно на доставчици за сглобяването на многобройните си популярни устройства, както и на потребителите в многолюдната нация.

През последното тримесечие на годината 40% от нетните продажби на Apple идват от Китай. Страната представлява около една пета от общите продажби на iPhone, изчисляват анализаторите. Но това повишено доверие поставя компанията в неудобна позиция, принуждавайки я да избира между това да се съобрази с желанията на китайското правителство и да пропусне един нарастващ пазар.И това не се отнася само за тази компания.

САЩ искат да "изчистят" пазара си от китайски технологични компании

САЩ искат да "изчистят" пазара си от китайски технологични компании

Предстои отнемането на лиценза на China Telecom

LinkedIn, Facebook, Disney, Google и Microsoft направиха редица компромиси и отстъпки, за да останат на добри позиции в Китай. В крайна смека пропускането на този огромен и все по-нарастващ пазар би означавало потенциално изоставане от конкурентите.

"Китай е като легендата за Ескалибур за изпълнителните директори на Силициевата долина", заяви в интервю за Time през 2016-а година Дънкан Кларк, базиран в Пекин технически анализатор и автор на книга за китайската технологична компания Alibaba.

Припомняме, че този септември LinkedIn премахна акаунтите на няколко журналисти на своя уебсайт в Китай заради съдържание, което правителството е забранило, свързано с предполагаемия геноцид срещу уйгурското мюсюлманско малцинство в страната.

Опасенията относно това доведоха и до дипломатическия бойкот на САЩ и други държави на Олимпийските игри в Пекин през 2022а година. А наскоро от LinkedIn заявиха на един от засегнате журналисти - Грег Бруно, че "макар и силно да подкрепяме свободата на изразяване, ние признахме още, когато стартирахме в Китай, че ще трябва да се придържаме към изискванията на китайското правителство, за да работим тук".

Как Западът позволи на Китай да изяде обяда му

Как Западът позволи на Китай да изяде обяда му

Геополитическата стратегия на Америка относно развитието на Поднебесната империя се провали

От своя страна главният изпълнителен директор на Apple - Тим Кук, който беше попитан през ноември за проблемите с правата на човека в Китай, отговори, че неговата компания има "отговорност" да прави бизнес навсякъде, включително в Китай и да "признава, че има различни закони на различните пазари". Това винаги е било така и вероятно винаги ще бъде.

Facebook, Twitter и YouTube бяха блокирани още през 2009-а година, заради неспазване на изисквания на правителството. И това беше във време, когато отношенията между САЩ и Китай бяха доста по-добри. Днес те са обтегнати и това никак не помага на американските компании, чиито успех все повече зависи от благоразположението на Пекин.