Законопроектът за горивата брутално противоречи и на българската Конституция, и на общностното право на ЕС и като такъв със сигурност ще бъде отменен някой ден. Това става ясно от позицията на обединение Демократична България (ДБ), публикувана малко преди да бъде приет на второ четене в парламента Закона за горивата.
Докато не бъде отменен, този закон ще обслужи интересите на картела, а именно - да е смазал конкуренцията в бранша, прогнозират новите сини.
"А сметката, и то на два пъти, ще сме я платили отново всички ние - гражданите през високите картелни цени. Ще сме я платили втори път и като данъкоплатци, заради неминуемата наказателна процедура от ЕК, подобно на наложената в момента заради законодателните промени на същите "законотворци" в ЗДДС от 2016г., с които малките търговци на горива бяха задължени веднъж да внасят и същевременно - да обезпечават втори път същото дължимо ДДС!", припомнят от дясната политическа формация.
От "Демократична България" подкрепят протестите на малките и средни участници на пазара на горива и всички коректни търговци в България. С позицията си от партията застават зад техните искания за свободен от картели и монополисти пазар и работещи държавни регулатори, които остояват конкуренцията.
От новата политическа формация обещават, че чрез своя евродепутат (Светослав Малинов -б.р.) ще уведомят ЕК за поредното безобразие, което сегашната власт извършва в България. Чрез него в ЕП ще достигне и информация за "явно лобисткото увеличаване на акциза върху бездимните цигари и упражнявания нерегламентиран натиск от данъчни и административни органи върху протестиращия бизнес", се казва в позицията на ДБ.
Създаването и стимулирането на картели в българската държава е запазена марка на БСП и ГЕРБ се казва в политическото изявление. Цели сектори на българската икономика бяха превзети от тройната коалиция чрез държавни регулации, които забиват нож в гърба на малкия и среден бизнес, и обслужват близки до властта олигарси, а ГЕРБ не направиха нищо да променят този арогантен подход на управление.
Не само че запазиха статуквото, като поддържат до момента съществуващите картели, но и създават нови. Такъв бе случаят с новия Законопроект за създаване на камара на превозвачите, изтеглен позорно от парламента след масирани граждански протести, такива са случаите и с т.нар. "закон за горивата", въвеждащ неизпълними за малките търговци финансови и административни пречки пред работата им и с увеличаването на акциза по средата на годината за бездимните цигари, пишат от "Демократична България".