След електрическите автомобили от Китай, Брюксел се заема и с китайските стоки, продаавни онлайн и заливащи европейските пазари. ЕС иска въведе вносни мита за всички стоки от китайските сайтове за електронна търговия и по-конкретно за гигантите Aliexpress, Temu и Shein, съобщават световните агенции, цитирайки източници на FT.

От новата политика ще бъдат засегнати и стоки на цена под €150. Регулациите на Европейския съюз имат за цел да се борят с все по-големия бум на евтини китайски стоки, някои със съмнително качество.

По данни на Европейската комисия през 2023 година в ЕС са внесени такива стоки за €2,3 милиарда.

Как Китай ще накара ЕС да се откаже от двойните мита за електромобилите

Как Китай ще накара ЕС да се откаже от двойните мита за електромобилите

От Европейската комисия потвърдиха, че тази седмица предстоят разговори с представители на Пекин

Ответни мерки

Китайските власти предупреждават ЕС за ответни мерки. Според Пекин в интерес на Европа е нормалното търговско и икономическо сътрудничество с Китай да продължи. В случай, че това спре, Пекин обмисля да повиши митата върху вноса на европейски селскостопански продукти и авиационно оборудване.

Снимка 669162

Източник: GettyImages

На фона на все по-изострените отношения между Европа и Китай и както Money.bg вече писа, китайското министерство на търговията изработи наскоро и публикува проектоправила, имащи за цел насърчаването и подкрепата на трансграничната електронна търговия.

България и още 16 страни атакуват Temu за непълно и подвеждащо съдържание

България и още 16 страни атакуват Temu за непълно и подвеждащо съдържание

Китайската онлайн платформа е заплашена от глоба в размер на 6% от оборота

В съобщението се казва, че "секторът вече играе ключова роля във външната търговия на страната и затова държавна подкрепа на всички нива следва да бъде гарантирана". Министерството ще се стреми да подобри управлението на трансграничните данни и да оптимизира надзора на трансграничния износ.

Припомняме, че решението на китайското министерство идва на фона на непрекъснат пазарен ръст на търговци като AliExpress, Temu и Shein. Този успешен пример дава на китайската икономика, и в частност на фирми, които нямат международен опит, път за развитие и перспектива, на фона на макроикономическия спад и продължилата твърде дълго имотна криза.

AliExpress, Temu и Shein: Китай подготвя своите търговски гиганти за още по-силна световна експанзия

AliExpress, Temu и Shein: Китай подготвя своите търговски гиганти за още по-силна световна експанзия

Трансграничната електронна търговия се превръща в приоритет на правителствено ниво