Ексцентричният милиардер Илън Мъск се оказа големият губещ на изборите за кмет на Чикаго - въпреки че въобще не се е кандидатирал за позицията. Собственикът на Boring Co. иска да изгради подземна hyperloop система, която да свърза летището и центъра на града. Но двамата кандидати, които преминаха на втори тур, далеч не са ентусиазирани от идеята.
Мъск избра Чикаго заради приятелството си с досегашния кмет Рам Еманюел, който успяваше да прокара всяка своя идея през общинския съвет. Влиянието му обаче започна да намалява и в крайна сметка той реши да се кандидатира отново, като ще напусне поста през май. Самият Мъск се надяваше, че ще успее бързо и лесно да получи нужните разрешителни.
Сега обаче бъдещето на проекта е изключително неясно.
Според първоначалния проект, Boring Co. щеше да прокопае дълъг 30 километра тунел от най-натовареното летище в района до бизнес центъра на Ветровития град. В него със скорост от 250 км/ч трябваше да се движат капсули, задвижвани от електричество, които да транспортират по 16 души и багажа им и да тръгват на всеки 30 секунди и да изминават разстоянието за 12 минути.
Обещанието бе още, че цената на билета ще е наполовина по-ниска от тази на таксиметровите услуги. И най-хубавото: проектът на стойност около $1 милиард няма да използва нито цент от средствата на данъкоплатците.
Тони Преквинкъл и Лори Лайтфут, които отиват на втори тур, далеч не въодушевени от проекта, нито мислят, че той може да бъде осъществен. Впрочем, на подобно мнение бяха и останалите 12 кандидата. Нещо повече: Преквинкъл директно заяви, че е готова да сложи край на още незапочналия проект. Лайтфут пък го нарича "фикция" и се съмнява, че идеята наистина може да бъде осъществена без държавна или общинска субсидия.
Същевременно, още преди изборите, ресорната общинска дирекция обясни, че в проекта има твърде много неясноти, заради които одобрението му ще се забави. А след встъпването в длъжност на новия кмет, може и изобщо да не го получи.
Все пак, има знаци, че Еманюел и администрацията му не са се отказали и искат да финализират документите преди да освободят позициите си. В събота стана ясно, че проектът на Мъск вече преминава през процес на оценка на влиянието върху околната среда.
Дори и Чикаго да откаже проекта, това със сигурност няма да спре Мъск, който вече води преговори за подобен и в Ню Йорк. Но подобен отказ със сигурност няма да се отрази добре на имиджа на компанията и може да даде оправдание и на други градове да последват примера на Ветровития град.