В условията на рязко настъпилата криза, подпомогната в немалка степен и от регулациите на правителството, милиони американци се оказаха извън работа и с много малко спестявания. Всъщност според ново изследване 25% от жителите на страната изобщо не са помисляли, че могат да останат на улицата и че трябва да спестяват средства.
Други 12% от запитаните хиляда души пък са посочили, че могат да оцелеят без работа само една седмица. Почти толкова са и респондентите, които са изтъкнали, че спестените им средства ще им стигнат за повече от една година, а над 35% са посочили, че имат пари само за месец.
Данните показват, че представителите на поколението милениъл могат да преживеят само половин година със спестявания от 10 хил. долара, при седем месеца за бейби буумърите и поколение Х със същата сума.
Не е изненадващо, че най-големият разход за участващите в проучването е ипотечният заем, за който заделят средно 985 долара на месец. На второ място се подреждат плащанията по кредитните карти с 410 долара, следвани от плащанията за лизинг на автомобил от средно 369 долара и пазаруването на хранителни продукти. Студентските кредити са средно 316 долара на месец, а използването на фитнеси и зали за спорт - още 100 долара.
Половата разбивка показва, че мъжете са по-склонни да спестяват средства, като те изразходват средно 85% от доходите си, докато средно жените в проучването харчат по 113% от тях. Най-често в преразход излизат представителите на поколение Х.
Малко от американците са посочили, че ще спрат да плащат сметките си, ако останат без пари, но първата услуга, която 44% от запитаните са посочили, че ще пожертват, са стрийминг услугите, следвани от музикалните приложения (36%), абонаментните планове за фитнесите (31%) и абонаментните кутии (30%), а 15% са посочили, че ще спрат да обслужват кредитната си карта.
За да заработят допълнително, две трети от запитаните са посочили, че са склонни да се захванат с втора работа, а около 50% - да влязат в споделената икономика. Все пак 56% от поколението Х и 50% от милениълите са изтъкнали, че ще живеят на обезщетенията за безработица, а по-малко от една трета ще оцелеят на доходите на съпруга си.
Продажбата на лични вещи също е вариант за набавяне на средства, като данните показват, че жените са по-склонни да прибягнат до подобен вариант. Почти две трети са посочили, че ще продадат обувките и 41% бижутата си. Мъжете, от друга страна, биха започнали да продават колекциите си (36%), лаптопа си (21%), кръв (36%), колата си (23%) или спортното си оборудване (22%).