Ниските температури водят до значително повишаване на консумацията на електроенергия в Западна България. От началото на годината до 6 януари товарите по мрежата на ЧЕЗ са достигнали 1779 мегавата, което е с 14% повече в сравнение със същия период на 2014 г.
През почивните дни от 24 декември до 4 януари студеното време стана причина за покачване на товарите с 9% спрямо аналогичния период на предишната година.
Заради студеното се ползват повече и за по-дълго електрически уреди за отопление, които често са от нисък енергиен клас, което ще се отрази върху месечните фактури. Например, печка тип „духалка", каквато е един от най-разпространените и достъпни уреди за отопление в студените зимни дни, увеличава сметката с над 72 лева, ако работи по 8 часа в продължение на 28 дни, обясняват от дружеството.
Консумацията е основен фактор при формирането на сметките за ток. Тази зима трябва да се има предвид и по-високата цена на тока в сравнение със зимата на 2014 година, след като през изминалата година ДКЕВР повиши с общо 13% цената на тока за клиентите на ЧЕЗ. Въпреки това увеличение, делът на ЧЕЗ в крайната цена продължи да намалява и вече е под 0,7%. Тоест от 100,03 лв. месечна сметка на битов клиент за поддържане и развитие на мрежата и за подобряване на обслужването в Западна България остават едва 68 стотинки.
ЧЕЗ спази срока за 31-дневен отчет на електромерите в Западна България
„ЧЕЗ Разпределение България" създаде необходимата организация и ангажира 579 служители, които работиха извънредно през почивните дни на 2, 3 и 4 януари 2015 г., за да спази нормативното изискване за срок на отчитане на електромерите не по-голям от 31 дни. През този период всички подлежащи на отчет обекти бяха посетени съгласно предварително обявения график.
Не бе осигурен достъп до 12,18% от възложените за отчитане електромери. На тези клиенти ЧЕЗ даде възможност сами да отчетат показанията на измервателните уреди. В случай, че клиентите не са се възползвали от предоставената опция, техните фактури ще бъдат формирани на база потреблението през аналогичен предходен период, както е записано в общите условия.
ЧЕЗ призовава всички свои клиенти, в случай че имат съмнения относно периода на отчитане, да подават сигнал в дружеството на денонощната информационна линия 0700 10 010, по електронната поща на адрес zaklienta@cez.bg, или в Центровете за обслужване на клиенти.



USD
CHF
EUR
GBP