GfK индексът на потребителското доверие в Германия за ноември покачи изненадващо до 6.3 пункта (при очаквания за запазване в 5.9 пункта) спрямо 6.1 пункта за септември месец (възходяща ревизия от 5.9 пункта предишна оценка). Това е най-високият GfK индекс от октомври 2007г. насам! Този ръст на индекса показва, че немските потребители изглеждат по-уверени относно своите икономически перспективи и имат нарастващо желание за разходи/за харчове, въпреки рецесионните тенденции в голямата част от останалите страни-членки на Еврозоната.
Gfk компонентата на очакванията за доходите през октомври месец покачи също солидно до 29.9 пункта спрямо 23.9 пункта за септември, което е пътво подобрение на тази компонента след нейни три поредни месеца на спад. Компонентата на икономическите очаквания за октомври също покачва леко до -15.8 пункта от -17.2 пункта за септември - ръст за втори пореден месец. Индексът на склонността за покупки през октомври също покачва до 33.3 пункта спрямо 33.1 пункта през септември месец.
Въпреки тези по-добри данни, GfK институтът предупреди, че все още не може да се говори, че тези данни са "повратна точка" за настроението на немските потребители относно икономическото развитие на страната. "Сигналите от икономиката не са особено окуражаващи в момента. Това се отнася главно за износът на Германия за Еврозоната", добавиха в своето изявление от GfK института.
Все пак тези по-добри данни за важен сигнал, тъй като потребителските разходи са важен фактор за омекотяване на негативното влияние върху немската икономика от рецесионните тенденции в Еврозоната и може да парират отчасти негативното влияние от забавянето на растежа на немския износ, който по принцип е основен двигател за икономиката на Германия.