
Членове на синдиката на Обединените авто работници (UAW) все още трябва да гласуват предложените им условия за ограничаване на разходите на компанията, докато представителите на профсъюза на Канадските авто работници одобриха договора, с които на третият по големина производител на автомобили в Северна Америка, ще бъда спестени разходи от C$240 милиона ($197 милиона) годишно.
Споразуменията дадоха тласък на усилията на Chrysler да избегне контролиран от правителството банкрут.
Синдикатите трябва да приемат по-малко щедри заплати, здравни и пенсионни застраховки, за да може Chrysler да постигне споразумение за партньорство с италианския производител на автомобили Fiat и да отговори на изискванията за още финансова помощ от американското и канадското правителства.
Компанията все още трябва да сключи сделка и с частните си кредитори, за да изтрие по-голямата част от дължимите $6.9 млрд. по обезпечени кредити.
Chrysler получи $4 млрд. кредит от правителството в началото на януари и ще получи още $500 милиона, като компанията може да си гарантира до $6 млрд. в допълнителни кредитни линии ако сключи договор с Fiat преди крайния срок на 30 април.
Предварителното споразумения постигнато с UAW трябва да бъде ратифицирано от делегираните представители на 26 800-те членове на синдиката.
В замяна на намаление на задълженията на компанията за $10.6 млрд.към здравния фонд на UAW, той ще стане собственик на 20% от акциите й.
Според условията на договора на Chrysler и канадския профсъюз, в който членуват около 8 000 работници на производителя на автомобили, трудовите разходи средно за служител ще бъдат намалени с 19 канадски долара на час до C$57.