Доставката ще стане след сключването на споразумение за безвъзмездна финансова помощ по проекта "Модернизирани трамваи за град София", съфинансиран от Българско-швейцарската програма за сътрудничество, за доставка на трамваи за нуждите на "Столичен електротранспорт". Това обяви заместник-кметът по транспорта Любомир Христов, предаде БТА.
Днес той обяви още, че Общината ще поеме частни автобусни линии на градския транспорт в столицата.
В рамките на т. нар. българско-швейцарска програма от Базелската транспортна компания ще бъдат доставени 28 употребявани трамваи, произведени средно преди 15 години. Техният остатъчен експлоатационен ресурс е между 10 и 25 години за отделните мотриси.
Общата стойност на проекта е три милиона швейцарски франка, от които 2,5 милиона франка е стойността на самите трамваи, уточни Христов.
Така един трамвай се оценява средно на около 107 хил. франка
Българският принос е оценен на 450 хиляди швейцарски франка, като прекият разход, който Столичната община ще направи, е 60 хиляди франка, отбеляза заместник-кметът. Той каза, че всичко останало в т. нар. български принос са дейности, които "Столичен електротранспорт" ще осъществи по адаптацията на трамваите за пускане в нашата мрежа, както и част от инвестициите, които се правят за релсовия път и контактната мрежа.
Разглеждаме проекта с швейцарското правителство като възможност да запазим едно относително добро ниво на обслужване на трамвайния транспорт, каза Христов. По думите му сега над 50-годишни са 35 от трамваите в столицата, над 30-годишни са 15 трамвая, а около 200 мотриси и ремаркетата към тях са произведени преди 10-30 години.
Заместник-кметът припомни, че като част от заема от Европейската инвестиционна банка за доставката на автобуси бяха включени и пет трамвая, поръчката за които е обявена.
През новия програмен период Столичната община подготвя и апликационни форми за кандидатстване по ОП "Региони в растеж", посочи Христов. Той каза, че общината работи за реализацията на проекти за доставка на нови трамваи, тъй като състоянието на парка остава най-изостанало като техническа модернизация.