Електронният търговец Amazon се готви да повиши стойността си през 2019 г., като акциите му могат да нараснат с повече от 20%, според доклад на Pivotal Research Group, цитиран от CNBC.
Анализаторът Брайън Вийзър стартира покритието на Amazon с ценова цел от 1921 долара, приблизително 21% над сегашното ниво на акциите. Тази цена ще повиши оценката на компанията близо до 1 трилион долара.
Акциите на Amazon понастоящем се оценяват на 1605 долара и имат пазарна стойност от 785 млрд. долара.
"Въпреки сегашния си огромен размер, смятаме възможностите на Amazon главно като неограничени въз основа на успешния опит в капитализирането на разходите на потребителите и ИТ отделите", пише Вийзър.
Електронният търговец ще продължи да взема по-голям дял от глобалните потребителски разходи, които възлизат на 45 трлн. долара през 2018 г., според Euromonitor.
Според анализатора платформи като Amazon ще разчитат все повече на физически места в магазините по същия начин, по който традиционните търговци на дребно като Walmart и Target се обръщат към цифрови платформи.
"Amazon ще бъде все по-безразличен по отношение на това дали дадена продажба се изпълнява частично или изцяло онлайн или в магазин", предвижда Вийзър.
Бизнесът с дигитална реклама на компанията ще продължи да бъде източник на растеж на приходите след ускоряване с повече от 70% през 2018 г. Amazon заема трето място в продажбите на цифрови реклами в САЩ през 2018 г., след Google и Facebook, според изследователската компания e-Marketer.
Pivotal не е единствената фирма, която е настроена за растеж на Amazon през тази година. Почти всички анализатори, анкетирани от Reuters, препоръчват да се купуват акции на електронния търговец, като средната ценова цел предполага увеличение от 35% от сегашните нива.
Основните рискове за Amazon тази година включват регулиране, конкуренция и глобално икономическо забавяне, смята Вийзър.
"Докато Amazon Web Services вероятно се справя добре поради трайните тенденции на растеж, на които е двигател и дългосрочните договори с много от клиентите й, търговията на дребно може да срещне рискове поради относителната зрялост на електронната търговия и вероятността тенденциите на потребителските разходи да окажат отрицателно въздействие върху компанията по различен начин спрямо последната рецесия", пишат изследователите.
Ценните книжа на Amazon нараснаха с 28% през 2018 г., надминавайки останалите технологични акции, включително Facebook, Apple и Alphabet.