Най-голямата френска верига супермаркети Carrefour SA, която има обекти и в България, отчете ръст на печалбата си за първото тримесечие на годината, стимулиран най-вече от повече продажби в Южна Европа и Латинска Америка, както и в Китай.

Приходите на компанията са достигнали 20,1 милиарда евро, което е малко над очакванията на анализаторите за такива от 20 милиарда евро. Растежът е в размер на 3,1%, показват данните.

С акции на същата цена, като преди 7 години, Carrefour определено има нужда от сериозен стимул за развитие на бизнеса си.

Най-големият магазин на Carrefour в България се продава

Carrefour губи най-големия си магазин в България

Частен съдебен изпълнител пусна имота на търг

В последно време веригата наистина печели все по-голяма популярност в Китай, но изостава сериозно на основния си пазар – Франция, заради конкурентните супермаркети Dia. Спадът там обаче е компенсиран от повишените приходи от Бразилия, Италия и Испания.

За миналата година френската компания обяви спад в печалбата си. През миналия месец от нейното ръководство собщиха, че все още чакат подходящия момент, за да пуснат за продажба акциите на дъщерната си фирма Carmila.

Доставчик на Carrefour: Балонът ще гръмне до месеци

Доставчик на Carrefour: Балонът ще гръмне до месеци

Какво става във веригата?

През 2015 г. оперативната печалба на компанията е нараснала с 2,4% до 2,45 милиарда евро, като този размер съвпадна с очакванията на анализаторите.

Чистата печалба на Carrefour обаче отбеляза спад от 22% до 980 милиона евро от 1,25 милиарда евро за предходната година.