Най-голямата френска верига супермаркети Carrefour SA, която има обекти и в България, отчете ръст на печалбата си за първото тримесечие на годината, стимулиран най-вече от повече продажби в Южна Европа и Латинска Америка, както и в Китай.
Приходите на компанията са достигнали 20,1 милиарда евро, което е малко над очакванията на анализаторите за такива от 20 милиарда евро. Растежът е в размер на 3,1%, показват данните.
С акции на същата цена, като преди 7 години, Carrefour определено има нужда от сериозен стимул за развитие на бизнеса си.
В последно време веригата наистина печели все по-голяма популярност в Китай, но изостава сериозно на основния си пазар – Франция, заради конкурентните супермаркети Dia. Спадът там обаче е компенсиран от повишените приходи от Бразилия, Италия и Испания.
За миналата година френската компания обяви спад в печалбата си. През миналия месец от нейното ръководство собщиха, че все още чакат подходящия момент, за да пуснат за продажба акциите на дъщерната си фирма Carmila.
През 2015 г. оперативната печалба на компанията е нараснала с 2,4% до 2,45 милиарда евро, като този размер съвпадна с очакванията на анализаторите.
Чистата печалба на Carrefour обаче отбеляза спад от 22% до 980 милиона евро от 1,25 милиарда евро за предходната година.