DP Eurasia, която управлява марката Domino's Pizza в Турция и Русия, отчита ръст на продажбите от 30.9% през 2018 г., благодарение на откриването на нови търговски обекти.
Системните продажби на компанията, които включват корпоративни и франчайзинг, са нараснали до 1.13 млрд. турски лири (216.25 млн. долара) подпомогнати от растеж на новите продажби от 9.3% в Турция и 16% в Русия.
През 2018 г. веригата за бързо хранене е отворила 81 нови обекта, от които 58 в Русия, като мрежата й достига 724 пицарии. Средносрочната й цел е да отваря 40-60 търговски обекта годишно в Русия, като присъства в 12 града извън столицата Москва, пише Reuters.
"В Русия се наблюдава много по-голямо от очакваното разширяване на магазините и това се дължи на франчайзинга, който осигурява доверие за дългосрочната цел", казва Уейн Браун, анализатор на Liberum.
Компанията очаква коригирана печалба преди данъци и амортизации за 2018 г. да оправдае очакванията. DP Eurasia е напът да елиминира турския си нетен дълг, заяви главният изпълнителен директор Аслан Саранга.
Половината от турския дълг би могъл да е бил изплатен през последните 6 месеца, което може да доведе до 65% надграждане на бъдещите приходи, смятат от Liberum.
Акциите на DP Eurasia изгубиха повече от 50% от стойността си през миналата година, заради икономическите проблеми на два от основните й пазари. През миналата година турската лира се обезцени с близо 30%.