Продажбите на шведската модна марка H&M надминаха очакванията, след като компанията предложи отстъпки, за да изчисти натрупаните складови наличности и получи тласък от слабата крона.
Приходите преди данъци нараснаха с 9% до 55.8 млрд. крони (6.2 млрд. долара) през трите месеца до август, съобщи търговецът, цитиран от Bloomberg. Анализаторите очакваха оборот от 54 млрд. крони (5.98 млрд. долара). Приходите на компанията, включително ДДС, през периода юни-август, се повишиха с 4% на годишна база. а акциите й в Стокхолм нараснаха с 9.5%.
"H&M изглежда се доближава до стабилизиране на продажбите в магазините си. Ако успеят да намалят складовите наличности, слабите маржове вероятно ще им бъдат простени", посочва Чарлс Алън, анализатор в Bloomberg Intelligence.
Миналата седмица собственикът на Zara (и най-голям конкурент на H&M) Inditex отчeтe най-слабият си 6-месечен ръст на продажбите за последните 4 години. Необичайно топлото лято вероятно е отдалечило купувачите от магазините, карайки ги да предпочетат облекла с по-ниски цени, като потници и шорти.
H&M, която е втората най-голяма търговска верига за дрехи в света, също се изправя пред нарастваща конкуренция от онлайн магазините, докато се бори със собствения си логистичен хаос и натрупващи се складови наличности.
Повече от половината от увеличението на приходите се дължи на засилването на повечето валути спрямо кроната - валутата на отчитане на шведската компания.
H&M обяви, че усложненията, свързани с въвеждането на нова логистична система, са повишили разходите в САЩ, Франция, Италия и Белгия през периода. Промените имат за цел да направят H&M по-ефективна и да интегрират нейния бизнес с физически магазини и онлайн продажбите й.
Базираната в Стокхолм компания планира да обяви пълния си отчет за третото тримесечие на 27 септември.