Когато 22-годишният Александър Ринк е искал да накара големите компании да забележат и работят с неговата стартираща фирма, той започнал да им изпраща ръчно написани писма, пише BBC.
"Знаехме, че ако изпращаме имейли, те просто ще ги изтриват, а принтираните съобщения ще стигнат най-много до секретарките. Ръчно написаното писмо обаче привлича вниманието. Може да е от близък или приятел и това кара хората да го отворят ", обяснява Александър Ринк.
Младежът основава компанията Celonis с приятелите си Мартин Кленк и Бастиан Номинейшър през 2011 година, след като завършват Математика и компютърни науки в Техническия университет в Мюнхен.
Проектът разработват като курсова задача и по-късно я развиват. Сега Celonis е високотехнологична компания за извличане на данни, която използва софтуер и изкуствен интелект, за да извършва мониторинг на бизнеса и да помогне на фирмите да са по-ефективни.
Чрез преглед на компютърната система на дадена компания, Celonis установява кои служители са били непродуктивни, кои функции са прекалено бавни и кои процеси могат да бъдат оптимизирани. След това анализира данните и предлага решение.
Тримата създатели са били сигурни, че идеята им е перспективна и полезна за бизнеса, но са имали нужда някой да ги забележи.
Затова прибягват до ръчно написаните писма. Те са били ключът, за да стигнат до някои от най-големите компании в Европа. А днес, осем години по-късно клиентите им включват BMW, Exxon-Mobile, General Motors, L'Oreal, Siemens, Uber и Vodafone.
След като си възвърна допълнителната инвестиция от $50 милиона миналата година, сега Celonis се оценява на $1 милиард.
Първата си компания Александър основава на 15 години, чрез която е помагал с уроците на съученици си в гимназията. През 2011 г. заедно с неговите приятели има доста по-голям успех.
Първоначалната версия на компанията е за университетски проект. Но след като тримата младежи разбират, че на фирмата са ѝ необходими 5 дни, за да се справи с даден проблем, те започват да търсят по-бърз начин и усъвършенстват идеята си. Така се ражда Celonis, която цели да замени мониторинга, който се прави от хора, с компютаризирано решение.
Докато Мартин и Бастиан са работели по софтуера, Александър е обикалял из Германия и Австрия, срещайки се с потенциални клиенти, на които по-късно е писал писма.
Само година след това Celonis открива и офис в Пало Алто, Калифорния. Днес служителите ѝ наброяват 400 души, а продуктът им се използва от хиляди компании по целия свят.