Тежко пътнотранспортно произшествие е възникнало по обяд на главен път София - Варна, в района на село Микре, област Ловеч. Сигналът е подаден към 12.50 часа.
Пътният инцидент е в резултат на челен удар между пътнически микробус и товарен автомобил.
Седем души са загинали на място. Още един е починал след това. Министърът на здравеопазването Кирил Ананиев заяви, че загиналите вече са 9.
"Аз вече съм на мястото. Всяка минута се променят нещата. Всичко, което е било необходимо, е осигурено за оказване на първа помощ. Подготвили сме всичко за последващо лечение, но въпросът е, че катастрофата е много тежка и са отнети много човешки животи", допълни Ананиев.
На специален брифинг по случай катастрофата Ананиев заяви, че освен жертвите, всички останали са били ранени. По-тежко ранените ще бъдат транспортирани до София. За сега има информация за 6 или 7 души, които имат по-сериозни фрактури вследствие на удара. Веднага след брифинга Ананиев лично ще посети пострадалите. Всичко необходимо на пострадалите ще бъде доставено.
Видео показва тежката катастрофа по пътя София-Варна.
Към момента все още не са ясни обстоятелствата, довели до инцидента. Изяснено е, че автобусът е влязъл в насрещното платно на движение, но не са ясни причините за това.
По първоначални данни в микробуса са пътували общо 27 души. Всичките пострадали са откарани и настанени в болницата в Ловеч. Между пострадалите са и шофьорът на камиона, както и неговият спътник. Някои от пострадалите са в критично състояние.
Директорът на болницата в Ловеч д-р Анка Георгиева заяви пред БНР, че към момента в заведението са настанени общо 17 души. Един човек, който е бил в критично състояние, е бил транспортиран до УМБАЛ Плевен. Друга жена е била откарана до София.
"Останалите са настанени в неврологично отделение, в отделението по ортопедия, в хирургия. Имаме един, който е в тежко състояние и в момента е в операционна. Тези, които са с опасност за живота, ще бъдат транспортирани, а другите ще бъдат лекувани и наблюдавани. Засега не мога да кажа, че са напълно стабилни, но се обработват и екипите са на местата си. Цялата болница е в наличност, така че всеки помага с каквото може. Осигурени са ни и допълнителни консумативи", допълни Георгиева.
По информация на МВР пътническият микробус е от Перник, а товарният автомобил - от Шумен. Хората в микробуса са от Съюза на слепите в България. Те се прибирали от екскурзия към Перник.
На място веднага са пристигнали екипи на полицията, пожарната и "Спешна помощ". По думите на директора на Областната дирекция на МВР в Ловеч ситуацията е изключително тежка.
Движението в района временно беше затворено, а служители на "Пътна полиция" отклоняваха водачите по обходен маршрут през село Микре - Ловеч - пътен възел Ябланица. Огледите на мястото продължават.
Към мястото на произшествието бяха изпратени 4 реаномобилa от ВМА и болница Лозенец.
За лечението на пострадалите са осигурени допълнителни консумативи в болницата в Ловеч. Болниците от Плевен, София и Велико Търново са заявили готовност да приемат ранени при необходимост.
На мястото на катастрофата пристигнаха областният управител на Ловеч Георги Терзийски, представители на "Пътна полиция", пожарна безопасност и ДАИ. МВР, МЗ и МТИТС са в непрекъсната координация и работят по случая.
Министърът на транспорта Ивайло Московски разпореди незабавна проверка на автобуса и камиона. Екип на ИА "Автомобилна администрация" вече е на мястото на инцидента.
Инспекторите на областния отдел на ИА "Автомобилна администрация" в Перник започват спешна пълна проверка на фирмата превозвач "ВИ-ЕМ" ЕООД.
Собстевеникът на фирмата превозвач заяви, че микробусът е бил в пълна изправност при тръгването към Перник.
В дежурната част на Областната дирекция на МВР в Ловеч временно функционира телефонна линия, на която роднини и близки могат да получат информация за хората, загинали и пострадали при тежкия пътен инцидент край село Микре. Номерът е 0887 59 31 68.
Властите в Ловеч апелират да не се злоупотребява с телефонната линия, защото тя функционира само и единствено в помощ на засегнатите семейства.
todor-todorov-Q2VX1RUB
на 19.11.2017 в 11:30:37 #8Трагедия факт много тъжен но живота продължава и за да се промени с нещо тази гадна статистика мисля че ние трябва да атакуваме психиката на водачите полза от корупционери сиреч пътни полицаи нула на пътя би било добре да застанат почернените семейства с радар в едната ръка и вместо стоп палка снимка много тежък избор за опечалените но колко ли ще спасят в памет на своята загуба
karamazov
на 19.11.2017 в 10:05:46 #7М..да ! Излиза , че състоянието на пътя е виновно за тази трагедия !!! Не мога да се съглася ! Често пътувам по този участък и съм свидетел как над 80% от водачите не спазват ограниченията.Понеже пътят е с отлична настилка , на правите участъци колите хвърчат със 120 км / час , че и повече ! Същото е и в завоите.А неправилните изпреварвания са постоянно.Пътят си е много добър , но водачите ни са лоши ! Като гледам поведението им имам чувството , че над две трети са с купени шофьорски книжки !Те не могат да осъзнаят , че ситният дъждец , който само намокря е многократно по-опасен от мъглата и проливния дъжд. Защото проливният дъжд измива наслоения прах по пътя и прави сцеплението по-голямо и обратното , ситният дъждец прави настилката опасно хлъзгава.Казва ви го водач с голям стаж зад волана видял какво ли не по нашите пътища.С изминавани по над 80 000 км годишно с личния си автомобил , който впрочем е достатъчно мощен да се състезава с всичките "джигити" на пътя. Нека да се знае , че най-важното нещо е безопасността ! Нашата , на семействата ни и на всички хора на пътя !
bultone
на 18.11.2017 в 00:01:03 #6съгласен с теб, но късите инвестиции водят до грешни решения. заради подобна логика, италия ще се раздели на две, двете части нямат нищо общо нито като население нито като доходи. когато си позовляваш да развиваш неравномерно региони, или се отделят сами или съседа ти ги взема. това са исторически многовековни факти. неслучайно западна германия инвестира 20 г в източна 300 млрд. и още са различни но се изравняват. иначе щяха да се отделят сами отново. не е въпроса до асфалта а да опазиш фланговете, това е населението, което пази територията. не случайно тракийските българи са изгонени, за да нямаме претенции за вбъдеще. отдавна трябваше да има университет в кърджали и да му сменят името с българско, това е причината там да има реална опасност.после и други области и така до Аджъбадем токуда и Ситиклиник... Стратегическа дълбочина му викат
Plovdivmen
на 17.11.2017 в 22:55:35 #5Хубаво е да се сравняваш с възможностите на Германия и Швейцария, но да имахме поне 1/2 от техния БВП. За съжаление ще трябва да гледаме какво могат държави с доходи като нашите на глава население, или на Зимбабве, примерно. То с празни джобове не става и на теория (освен у Фейсбук).
bultone
на 17.11.2017 в 21:59:36 #4до пловдив мен, явно не си пътувал скоро отвъд балкана, трафика е достатъчно голям, магистрала хемус е абсолютно задължителна. относно логиката защо да инвестираме там където няма хора, ами нека да я доразвием, защо северна България да е част от България като може отново да станем Източна румелия с център Истанбул и Северна българия със столица букурещ? и само след 10 г в коя ли част ще са по добре? първо половината дагета ще емигрират на север, дори ще се пренасели ... пък вие си карайте турските коли по убавата магистрала да се отчитате пред султана.... освен това в швейцария по голяма държава от нас, столицата е 400 хил души има само 6 града над 100 души.. инвестират равномерно а не в 3 града. в германия всяко министерство е отделен град, мин на правосъдието е в карлсруе, 300 хил 21 по големина. босфора ви чака
Plovdivmen
на 17.11.2017 в 19:37:45 #3Когато средствата са ограничени, с приоритет се строят нови пътища и придобивки, там където ще ги ползват максимално на брой хора. Ако имате неограничен ресурс, може да строите навсякъде всичко (дори и в най-безлюдните райони), но това едва ли е реалност и в държавите с най-силни икономики. Вие лично бихте ли инвестирали в асфалт или какво и да било, някъде където липсват хора?
zhivko-stoykov-ItGbj5lB
на 17.11.2017 в 18:46:28 #2Plovdivmen, в северна Бълагрия такова нещо като магистрала няма. Първо пътя към гръцките плажове трябва да се построи. До тогава на север да си мрат като мухи. На кой му пука.
Plovdivmen
на 17.11.2017 в 15:35:32 #1Не бързайте рисково, бе хора, ще спестиш 5-10 минути! И ако имате избор, карайте по пътища без насрещно движение (тип магистрален път). Изтрепахме се без война.