Вторият най-голям автомобилен производител в света продължава да расте. Toyota прибавя в непрекъснато растящия си списък с партньори дялове от още един японски автомобилен производител. Компанията ще придобие дял от 4,9% в Suzuki, пише The Wall Street Journal.
Сделката ще бъде за 96 милиарда йени, или 908 милиона долара. Suzuki ще бъде поредният японски автомобилен производител, в който Toyota придобива акции, след като компанията вече има дял от 5,1% в Mazda и 16,8% в Subaru. През 2016 година фирмата пое контрол и върху Daihatsu.
Подобно на сделките с Mazda и Subaru, Suzuki ще се сдобие с малък дял от Toyota. Очаква се този дял да бъде на стойност от 48 милиарда йени, който се равнява на 0,2% от Toyota, предвид цената на акциите на гиганта към средата на настоящата седмица. Тази практика на кръстосана размяна на акции е обичайна в Япония, като по този начин компаниите затвърждават дългосрочно сътрудничество.
Със сделката Toyota цели да изгради присъствието си на пазара в Индия и Африка, където по принцип компанията няма задоволителни резултати заради ниските цени на автомобилите.
Моделът на Suzuki - Baleno - е първият, който ще се продава с логото на Toyota. В Индия цената на автомобила ще започва от около 10 000 долара.
Suzuki пък планира да създаде и продава в Европа собствени версии на най-популярните автомобили на Toyota - Corolla и RAV4. Компанията ще използва и известната хибридна система на Toyota в продуктите си.
Suzuki е най-големият автомобилен производител в Индия, но продажбите на фирмата са спаднали с 30% през юли, което се дължи главно на по-строгите правила за въглеродни емисии и забавящата се икономика. Сделката с Toyota ще помогне на компанията да стане по-малко зависима от пазара там.
По думите на главния изпълнителен директор на Toyota Акио Тойода автомобилните производители трябва да се подкрепят, за да могат да редуцират разходите си по разработването на електромобили и системи за самоуправление. Това идва в полза на Suzuki, от където планират да използват част от новия капитал, за да инвестират в проучвания за автономни автомобили.