Днес беше отчетена дефлация на потребителските цени в Япония през февруари, а според друг доклад продажбите на дребно са отбелязали  най-силното си понижение за последните седем години.

В тази ситуация японските компании ще се оказват под сериозен натиск не само от свиването на търсенето на експорта им, но и от спада на потреблението на вътрешния пазар, съчетан с връщане към дефлацията, която обаче беше компенсирана преди от приходите от износа.

Индексът на потребителските цени в Япония намалява с 0.3 на сто през февруари, спрямо предходния месец, когато беше отчетен спад с 0.6 на сто.

На годишна база инфлацията на потребителските цени в Япония пада с 0.1 на сто през февруари, спрямо 0.0% за преходния месец.

Основният индекс на потребителските цени, от които, за да се намали волатилността на показателя са извадени цените на пресните хранителни продукти, намалява с 0.1 на сто през февруари, спрямо нулева месечна инфлация през януари.

На годишна база основната инфлация в Япония за миналия месец е 0.0%, колкото беше и през януари.

Основният индекс на потребителските цени за Токио се покачва с 0.3 на сто на месечна и с 0.4 на сто на годишна база, след като през януари падна с 0.1 на сто на месечна и нарасна с 0.6 на сто на годишна база, съобщиха от националната статистическа служба.

Продажбите на дребно в Япония са падали с 5.8 на сто на годишна база, според днешния доклад на търговското министерство, при очаквания за понижение с  3.3%.

През февруари продажбите на дребно са се свили с 0.3 на сто спрямо  януари, когато са намалели с 0.1 на сто, според ревизираните данни в днешния доклад.

И докато вътрешното търсене се свива безпрецедентният спад на износа принуждава фирмите да съкращават работници и да намаляват заплатите,което пък има негативен ефект за потребителската сила на домакинствата и задълбочаване на рецесията.

С основен лихвен процент от 0.1%, Централната банка на Япония на практика не може да приложи монетарни средства,с които да спре падането на цените.

Управителят на финансовата институция Масааки Ширакава каза през тази седмица, че основните цени са на ръба да паднат и политиците са ангажирани с превенцията на икономиката от това да се плъзне в дефлационна спирала.

Днес беше отчетена дефлация на потребителските цени в Япония през февруари, я спор друг доклад продажбите на дребно са отбелязали  най-силния си спад за последните седем години.

В тази ситуация японските компании ще се оказват под сериозен натиск не само от свиването на търсенето на експорта им, но и от спада на потреблението на вътрешния пазар, съчетан с връщане към дефлацията, която обаче беше компенсирана преди от приходите от износа.

Индексът на потребителските цени в Япония намалява с 0.3 на сто през февруари, спрямо предходния месец, когато беше отчетен спад с 0.6 на сто.

На годишна база инфлацията на потребителските цени в Япония пада с 0.1 на сто през февруари, спрямо 0.0% за преходния месец.

Основният индекс на потребителските цени, от които, за да се намали волатилността на показателя са извадени цените на пресните хранителни продукти, намалява с 0.1 на сто през февруари, спрямо нулева месечна инфлация през януари.

На годишна база основната инфлация в Япония за миналия месец е 0.0%, колкото беше и през януари.

Основният индекс на потребителските цени за Токио се покачва с 0.3 на сто на месечна и с 0.4 на сто на годишна база, след като през януари падна с 0.1 на сто на месечна и нарасна с 0.6 на сто на годишна база, съобщиха от националната статистическа служба.

Продажбите на дребно в Япония са падали с 5.8 на сто на годишна база, според днешния доклад на търговското министерство, при очаквания за понижение с  3.3%.

През февруари продажбите на дребно са се свили с 0.3 на сто спрямо  януари, когато са намалели с 0.1 на сто, според ревизираните данни в днешния доклад.

И докато вътрешното търсене се свива безпрецедентният спад на износа принуждава фирмите да съкращават работници и да намаляват заплатите,което пък има негативен ефект за потребителската сила на домакинствата и задълбочаване на рецесията.

С основен лихвен процент от 0.1%, Централната банка на Япония на практика не може да приложи монетарни средства, с които да спре падането на цените.

Управителят на финансовата институция Масааки Ширакава каза през тази седмица, че основните цени са на ръба да паднат и политиците са ангажирани с превенцията на икономиката от това да се плъзне в дефлационна спирала.