Хонконг, Сингапур и Осака са класирани като най-скъпите градове за живеене в света. Но това може да се промени, след пандемията от коронавирус и нейното влияние, пише BBC.

Градовете, които получават голяма част от доходите си от туризъм, биха могли да станат "по-евтини", тъй като икономиките им се свиват и цените сепонижават.

Това е една от прогнозите, направени от Economist Intelligence Unit(EIU), който проследява разходите за живот в световен мащаб.

Проучването е направени през ноември 2019 г., преди коронавирусът да се превърне в пандемия. Следващото подобно проучване може да изглежда много различно. 

Градовете, които разчитат на туризма, ще станат свидетел на известен натиск върху цените. Така че Сингапур и Хонконг може да не задържат първото място в надпреварата", каза Саймън Баптист, главен икономист на EIU.

Как коронавирусът повлия на световния туризъм?

Как коронавирусът повлия на световния туризъм?

25 000 полета до Китай са отменени за седмица

Въздействието на коронавируса подложи на големи изпитания световната икономика, като индустрията на пътуванията и туризма е сред най-тежко засегнатите. Хонконг и Сингапур са от градовете, които биха могли да забележат голям спад в приходите, тъй като търсенето на развлекателни дейности, ресторанти и места за настаняване се понижи значително. Това по-слабо търсене може да намали цените, като направи тези градове по-евтини за живеещите им.

Според докладът на EIU Осака "измести" Париж от първите си три най-скъпи града като по-силната йена, направи третия по големина град на Япония по-скъп за живеене. Авторите на доклада разглеждат над 400 цени в 160 продукта и услуги. Това включва автомобили и електронни стоки, при които са наблюдавани големи прекъсвания в доставките в Китай.

Докато автомобилната промишленост беше силно повлияна от спирането на фабриките в Китай през януари и февруари, производството постепенно се възстановява до нивата от преди коронавирус. Това може да доведе до по-занижени цени на автомобили, тъй като производителите и дилърите имат излишък от запаси.

"След като търсенето започне да се възвръща, обикновено очакваме цените на превозните средства да са по-ниски, а не по-високи, тъй като производителите на автомобили и дилърите се опитват да спечелят загубени приходи. В някои страни или региони, където автомобилната индустрия е голяма, субсидиите допълнително ще помогнат за по-ниски цени ", каза Ана Николс от EIU.

Автоиндустрията в Европа дава работа на 14 милиона души. И сега тя постепенно спира работа

Автоиндустрията в Европа дава работа на 14 милиона души. И сега тя постепенно спира работа

Три от най-големите автомобилни производители затварят общо 35 завода заради епидемията

Потребителите могат да се ориентират към марки автомобили, които имат по-силни вериги за доставки и по-малко прекъсвания, добави тя.

EIU прогнозира също така, че разходите за живот в някои градове могат да се повишат, тъй като мерките за забавяне на разпространението на вируса увеличават режийните разходи на бизнеса.