Две стъпки напред, една стъпка назад - не става дума за танго, а за сложните икономически отношения между Италия и Китай. Рим миналата година напусна водената от Пекин международна инициатива "Един пояс, един път", но продължава да разчита на него за инвестиции в ключови сфери на икономиката. Това е показателно за трудностите, които идват в комплект с всеки опит за намаляване на зависимостта от Китай, пише Quartz в свой материал.

Tesla преговаря с Италия за стореж на завод в страната

Tesla преговаря с Италия за стореж на завод в страната

Италия иска да диверсифицира своята автомобилна индустрия

Мощната притегателна сила на втората по големина световна икономика е особено видима в автомобилната промишленост. Рим преговаря с държавната китайска Chery Auto за завод в страната. Според "Ройтерс" такива разговори са водени и с EV гиганта BYD.

А всичко това е нужно заради желанието на италианските власти да съживят автомобилното си производство - от под 800 000 новопроизведени коли през 2023 г. до 1,3 млн. в близко бъдеще.

Ако това стане с Китайска помощ, в Пекин ще имат повод да отворят шампанското. Те от години търсят подходящ рубеж, от който да започнат по-сериозно навлизане в Европа, Африка и Близкия Изток. У нас това не се получи особено с Great Wall, но в Унгария вече се правят сериозни инвестиции.

Икономиката на Италия спря да расте

Още една голяма европейска икономика спря да расте

Засега не се очаква изпадането й в рецесия на годишна база

В същото време, Stellantis - обединението на Fiat Chrysler и PSA Group, иска да прави сериозен бизнес с Китай. През миналата година групата стана миноритарен собственик в местния EV производител Leapmotor, като ново съвместно предприятие получи благословията на Пекин преди месец. Целта е то да произвежда по 150 000 евтини електромобила Leapmotor за пазари извън Китай - при това в стар завод на Fiat в Италия.

Това също може да подобри статистиката за автомобилното производство на Ботуша, но пък повишава зависимостта от китайските технологии.

"За Италия излизането от "Един пояс, един път" беше лесната част. Трудната е да се намери работещият модел на отношения с Китай", пише в заключение Quartz.