Търговците на петрол се надпреварват да намерят достатъчно кораби, железопътни вагони, пещери и тръбопроводи, в които да съхраняват гориво. Причината - по-конвенционалните складови помещения вече се пълнят със страшна сила на фона на обилното предлагане и рязкото търсене заради исторически ниските цени.

През последните дни бяха резервирани десетки кораби и нефтени танкери, за да съхраняват в морето поне 30 милиона барела реактивно гориво, бензин и дизел. Резервоарите на сушата са пълни или вече резервирани, показват търговски данни, пише Reuters.

И всичко това ще бъде добавено към около 130 милиона барела суровина, които вече са в плаващи складове, посочват източници на агенцията.

Кой ще бъде най-големият печеливш от колапса на американския петрол?

Кой ще бъде най-големият печеливш от колапса на американския петрол?

Но неговата радост ще бъде кратка, смята експерт

Търсенето на петрол и продуктите му се стопи с 30%, след като правителствата по света казаха на гражданите да останат у дома, за да предотвратят разпространението на вируса. По този начин бяха заземени самолети, кораби останаха по пристанищата, а личните автомобили - паркирани. И така светът остана затрупан от доставките на петрол.

ОПЕК, Русия и други големи производители се договориха за ограничаване на производството, но това ще намали доставките само с около 10% и ще започне чак през май.

Трудно е да се прецени общият капацитет за съхранение на петрол в света, но признаците, че се достига лимитът, стават все по-очевидни. Повишаването на морското съхранение е един от тези показатели, тъй като е по-скъпо от съхранението на сушата и чисто технически е по-сложно.

Производителите на нефт, рафинериите и търговците също се обръщат към по-необичайни тактики като съхраняване на суров петрол и гориво във вагони в североизточните части на САЩ или в неизползвани тръбопроводи.

В северозападния център за рафиниране и съхранение на Европа все още има място за запълване, но експертите в бранша казват, че повечето от останалия капацитет вече е запазен.

Солените пещери в Швеция и други скандинавски страни също са били изцяло или напълно резервирани.

"В момента работим върху най-странните места за съхранение, наистина трудни места, където има оперативни ограничения", коментира Криен ван Беек, брокер в ODIN - RVB Tank Storage Solutions в Ротердам.

Най-лошото за петрола тепърва предстои

Най-лошото за петрола тепърва предстои

Нов срив на негативна територия при WTI може да очакваме през следващия месец, смята експерт

САЩ са останали с малко пространство за съхранение на рафинирани продукти според други източници. Те обаче добавят, че по-предпочитаните места за съхранение вече не са налични.

В САЩ резервоарите за съхранение на сушата са резервирани предимно за местни рафинерии, които използват железопътни вагони за съхранение на суров петрол, както и бензин и дизел. Очаква се всички вагони в различни композиции, които могат да се използват, да бъдат запълнени до горе.

В хъбовете с малко място като Чикаго например операторите на контейнери начисляват по-голяма премия и по-дълъг лизинг. Те изискват лизинг за 24-36 месеца, а не по-обичайните 12 месеца, обясняват брокери на рафинирани продукти.

При свръхпредлагането на пазара цените на петрола се сринаха до най-ниските си нива от две десетилетия. Тази седмица американският Western Texas Intermediate направи безпрецедентно гмуркане в отрицателната територия. И след като стана ясно, че всички възможни съдове за съхранение вече са пълни или резервирани, сега предстои да видим какво ново могат да измислят търговците на гориво.

Защо петролът се срина до негативни нива и какво да очакваме?

Защо петролът се срина до негативни нива и какво да очакваме?

Трейдърски анализ на пазара