Марин Тодоров е новият управител на Меркатор-Б ЕООД. Той има близо 15 години опит в областта на ритейла в България и региона. Като управител на Меркатор-Б ЕООД, част от словенската верига Меркатор груп, той ще отговаря за стратегическото развитие на компанията на българския пазар, както и за операциите й на местно ниво. У нас веригата е представена с мегамаркетите Рода.
Меркатор Груп е най-голямата компания за търговия на дребно в Словения. Тя е водещият търговец на дребно и в Черна Гора, заема второ място в Сърбия и Хърватия и е на четвърто място в Босна и Херцеговина. Към момента компанията има близо 1500 магазина и повече от 23 400 служители в страните, в които присъства.
- Г-н Тодоров, какви са резултатите на групата за миналата година?
- Групата приключи 2010 г. с доста добри резултати и има оборот от 2,8 милиарда евро, на пазарите на които оперира. Тя продължава да се развива, включително и в България. Скоро се взе решение групата да навлезе и на пазарите в Македония и Косово.Последните две навлизания бяха в България и Албания. Като цяло планираните приходи за 2011 г. са 2,9 млрд. евро.
- Можете ли да разкажете повече за плановете за откриването на нови обекти под марката Рода у нас?
- Акцент е откриването на нови обекти в София, Пловдив, Варна и Бургас, но не бих се ангажирал с повече въпроси. Втората ни основна цел е да продължим да се развиваме по отношение на асортимент и предлагане.
- Предлагат ли се продукти с марката Рода в обектите на мегамаркетите от групата?
- Да. Към момента предлагаме около 200 артикула. Те са с марката Меркатор и са изключително качество и с атрактивна цена. Стратегията е тези продукти да се увеличават, включително и на българския пазар.
- С какви доставчици планирате да работите?
- За Рода и Меркатор е типично да работи изключително с местни доставчици и производители. Част от тази стратегия е да се дава възможност на местните производители да работят, както за местното дружество, така и за другите пазари, на които оперира групата.
- На кои пазари още оперирате с марката Рода?
- Друг пазар, на който приоритетно се налага Рода е Сърбия, Черна Гора и Република Сръбска, която е част от федерацията Босна и Херцеговина. Реално Меркатор, като бранд е развит основно в Словения.
- Какво прави Рода по-атрактивна?
- Рода се стреми изцяло да работи, като местна марка. В нейната стратегия е заложено да се направи така, че клиентът да се чувства удобно и да намира нещата, които е свикнал да пазарува. Рода предлага завършен асортимент от много продукти.
- В България, колко служители работят за Рода?
- Към момента са над 260.
- Южните квартали на София трябва да се задоволят само с Била. Защо според вас там няма повече хипермаркети при положение, че живеят платежоспособни хора?
- Със сигурност южните квартали са доста интересни, както са нас, така и за нашите конкуренти. Там се получи един вакум, защото много бързо се развиха жилищните квартали без да се предвидят съответните търговски площи.
Използвани са въпроси и на други медии!