Одобриха пакета "Мобилност", съобщават от Съвета на ЕС. Пакетът от предложения беше приет от Комитета на постоянните представители (Корепер).
Правилата за максималното работно време и минималните периоди на почивка на водачите остават непроменени. Същевременно в организацията на работните графици на водачите ще бъде въведена известна степен на гъвкавост, за да могат да прекарват повече време у дома, посочват от Европейския съвет. Предвижда се шофьорите да могат да се връщат у дома на всеки три или четири седмици в зависимост от работния си график.
Въпреки че нормалната седмична почивка не може да бъде ползвана в зона за паркиране, ЕС ще разработи стандарти за сертифициране на сигурни зони за паркиране чрез вторично законодателство.
Относно каботажа - правилата за транспортните операции, извършвани в рамките на национален пазар извън собствената държава на автомобилния превозвач, сегашната система, която допуска максимум 3 операции за 7 дни, ще остане непроменена. За да се предотврати системният каботаж, ще бъде въведен "срок на прекъсване" от 4 дни, преди да могат да се извършват по-нататъшни каботажни превози в същата страна със същото превозно средство.
Правилата в предложенията относно командироването и достъпа до пазара (включително правилото за връщане на камиони) ще започнат да се прилагат 18 месеца, след като правните текстове влязат в сила.
Правилата в предложението за часовете на шофиране ще започнат да се прилагат 20 дни след публикуването.
След като одобреният текст претърпи окончателна редакция, трябва да бъде официално приет — първо от Съвета, а след това от Парламента.
На източноевропейските страни не достигна малко, за да отхвърлят предложеното споразумение, предвиждащо шофьорите да се прибират всеки месец и да нямат право да спят в кабините си повече от 45 часа.
Според представители на българския транспортен сектор и правителството тази мярка ощетява родните превозвачи. Западните държави обаче са на мнение, че тя е в полза на водачите.
От Европейската комисия предупредиха, че връщането на празни камиони може да попречи на амбициите за намаляване на вредните емисии.
Припомняме, през септември 2019 г. транспортната комисия на Европейския парламент даде зелена светлина за преговори по пакет "Мобилност" със Съвета на ЕС и Европейската комисия, след като седмица по-рано отхвърли предложението пакетът да бъде изтеглен от Еврокомисията.
Министърът на транспорта Росен Желязков заяви, че ще се бори за отпадането на клаузата за връщането на камионите в страната отправна точка всеки месец.
На 4 април 2019 г. в Европарламента бяха одобрени и трите промени в пакета "Мобилност", на които се противопоставят българските евродепутати и превозвачи.
Пакетът "Мобилност" влезе в дневния ред на пленарната сесия на ЕП на 27 март 2019 г. по предложение на председателя на Алианса на либерали и демократи за Европа (АЛДЕ) Ги Верхофстат. На 27 март текстовете бяха върнати в транспортната комисия.
58eng
на 21.12.2019 в 20:59:17 #3И какво да стане? Пак руски ботуш,а ти да си лагерфюрер? Забрави,,мърльо червен,безбройни гладни руски въшки чакат тази възможност!
nsmilitia
на 20.12.2019 в 23:27:45 #2Принципите на ЕС се погазват и се доказва, че западните държави си правят каквото искат. ЕС в този му вид трябва да се разпадне и западните държави изгонени икономически от източна Европа
58eng
на 20.12.2019 в 18:54:35 #1Кого лъжеш бе,др. министър? Когато трябваше не осигурихте шибаните депутати да гласуват против-два гласа не стигнаха!