Проблемите, пред които е изправена автомобилната индустрия, ще засегнат и българската икономика. На това мнение са експертите от международният кредитен застраховател "Кофас".

В свой анализ специалистите посочват, че препятствията пред сектора са свързани с по-строгите регулации за опазване на околната среда, както и забавянето на търсенето на пазара. Резултатът от тези фактори е по-високата несигурност в индустрията, както и отрицателен растеж на продажбите на нови автомобили, невиждан от кризата през 2008 година.

"Неизбежно е и българският пазар да бъде засегнат от тези процеси. Въпреки че нямаме голям производител в тази сфера, в страната ни работят много доставчици на големи автомобилни компании. От друга страна, това може да доведе до повишаване на рисковете в транспортния сектор", това коментира Пламен Димитров, който е управител на "Кофас" за България.

 Рекорден срив в световните продажби на автомобили прогнозира Fitch

Рекорден срив в световните продажби на автомобили прогнозира Fitch

Спадът тази година може да надвиши антирекорда от 2008 г.

Заради промените във вкусовете на потребителите, производителите в сектора инвестират значителни суми в нови технологии и редизайн, което от своя страна повишава разходите им. Допълнителен натиск упражнява навлизането на много нови играчи като Google Waymo, Tesla, Arcfox или Aiways.

"Освен всички технически и административни бариери, се наблюдава и неблагоприятна тенденция в настроенията на потребителите в еврозоната от началото на 2018 годината. Потребителите са обезкуражени да купуват нови превозни средства, а още по-малко биват стимулирани да преминат към по-екологична енергия", посочват анализаторите.

От по-слабо търсене е засегнат и пазарът в САЩ, където към октомври е отчетен спад от 1,1%. Тази тенденция продължава да влияе върху дейността на производителите на автомобили, като няколко фабрики в страната бяха затворени.

Тъмните облаци над Източна Европа се сгъстяват със забавянето на автоиндустрията

Тъмните облаци над Източна Европа се сгъстяват със забавянето на автоиндустрията

Анализ на The Wall Street Journal

Сред значително засегнатите пазари е и най-големият автомобилен такъв в света - Китай. До голяма степен причина за ограниченото търсене там са промените в политиката за стимули за закупуване на електромобили на Пекин.

"Освен това големи градове като Пекин и Шанхай налагат строги ограничения за издаването на регистрационни номера за нови автомобили всяка година. Поради това китайските домакинства масово предпочитат закупуването на автомобили втора употреба", допълват експертите.

Те очакват нови сливания и придобивания на пазара с цел производителите да постигнат икономии от мащаба, необходими за въвеждането на важни технологии на пазара, което отново води до промяна в пейзажа на автомобилната индустрия.

Световната автоиндустрия изпраща ужасна година. Какво означава това за производството?

Световната автоиндустрия изпраща ужасна година. Какво означава това за производството?

Има малка вероятност активността и продажбите на коли да се възстановят през 2020-а