Продажбите на автомобилния сектор в глобален мащаб започнаха да се забавят след десетилетие на стабилен растеж. Сега производителите са принудени да предприемат мерки, за да компенсират загубите си.

Едно от решенията е съкращаването на разходите чрез освобождаване на хора, а вече редица компании от сектора вече обявиха такива планове. От Китай, през Великобритания, Германия, Канада до Щатите през последните шест месеца беше обявено съкращаването на поне 38 000 работни места, пише Bloomberg.

Последният сигнал дойде от производителя на Mercedes Daimler. Главният изпълнителен директор Дитер Цетче обяви в сряда, че компанията ще търси възможност за намаляване на разходите си в условията на безпрецедентни промени в индустрията.

Автопроизводители предприеха мерки с намаляване на смените или затварянето на свои заводи, а някои обявиха намаляване на заплатите на работниците. Всичко това идва в отражение на бавните продажби на двата най-големи пазара за индустрията - САЩ и Китай.

От американския производител Ford съобщиха в началото на седмицата, че ще освободят 7000 служители в глобален мащаб. Според изчисленията на експерти в Щатите въведените по-високи мита може да поставят под риск 700 000 работни места в сектора там.

Продажбите на леки коли в световен мащаб спаднаха с 0,5% до 94,8 милиона броя през 2018 година, което е първият годишен спад от 2009 година насам. Експертите от Morgan Stanley очакват за януари тази година намалението да е размер на 0,3%.

Ето и част от готвените съкращения:

  • Ford - 7000 в глобален мащаб;
  • Nissan - 4500 в глобален мащаб;
  • Honda - 3500 във Великобритания;
  • Daimler - 10 000 в Германия;
  • Fiat - 1500 в Канада;
  • Ford - 5000 в Германия и Великобритания;
  • Джойнт венчър на Ford в Китай - около 20 000 в Китай според някои източници;
  • Audi - 10% от мениджмънта в глобален мащаб;
  • Tesla - 3000 в САЩ;
  • Nissan - 700 в САЩ;
  • Jaguar Land Rover - 4500 в глобален мащаб;
  • General Motors - 14 000 в глобален мащаб.