Apple губи повече пари, отколкото печели при ремонт на клиентски устройства като iPhone и Macbook, съобщиха от технологичния гигант.
В отговор на въпроси на американски политици, разследващи антиконкурентните практики, Apple отговори, че от 2009 година насам е на загуба, когато става въпрос за ремонтни услуги. Компанията обикновено таксува повече от нелицензирани сервизи за ремонт, пише BBC.
Технологичният гигант обаче също така заяви, че клиентите са свободни да ремонтират устройствата си, където поискат.
През септември на Apple беше изпратен списък с въпроси от съдебните органи в САЩ, които разследват конкуренцията на цифровите пазари. В отговор на въпрос колко печели компанията от ремонтни услуги, Apple отговори: "За всяка година от 2009 година насам разходите за предоставяне на ремонтни услуги надвишават приходите, генерирани от ремонти."
В момента компанията взима по 326,44 паунда за замяна на екрана на новия си iPhone 11 Pro Max и 596,44 паунда за други ремонти на устройството, ако то е извън гаранция и клиентът не е закупил защитния план AppleCare+. За смяна на дисплея на извънгаранционен iPhone 8 компанията таксува клиентите си 152,44 паунда.
Цените в неофициалните сервизи за ремонт се различават, но обикновено са значително по-евтини от официалния ремонт. Справка на money.bg в нелицензиран сервиз в България показа, че смяна на счупен дисплей на извънгаранционен iPhone 8 например може да струва между 70 и 400 лева, в зависимост от това дали дисплеят е оригинален и дали е нов. Във Великобритания се намират търговци на дребно, които заменят дисплей на същия модел за между 50 и 80 паунда.
В същото време от независими уебсайтове, предлагащи ремонти на мобилни устройства, заявяват, че всъщност заявеното от Apple няма как да се провери и всъщност подмяната на дисплей може да струва по-малко.
"Като знаем колко плащаме за части и общите разходи за труд на ремонтната индустрия, изглежда невероятно, че те не печелят пари от ремонтни услуги", казва за BBC работещ в сферата специалист.
Apple: "Ремонтите, извършени от необучени техници, може да не спазват правилните процедури за безопасност и ремонт и могат да доведат до неправилно функциониране, проблеми с качеството на продукта или да бъдат небезопасни."
На въпрос дали технологичният гигант е предприел някакви действия, за да направи избора на неоторизирани сервизи по-малък, от Apple пишат, че не са предприемали никакви действия в такава посока спрямо потребителите си.