Двата големи интернет гиганта Google и Facebook са в битка за пазара в Индия през последната година. Всяка от компаниите използва своя технология, за да успее да осигури интернет на максимално много души в азиатската страна.

В последно време обаче Google взема преднина. Само в началото на годината корпорацията беше доставчик на интернет в не повече от 30 гари в Индия.

Това обаче е достатъчно, като това осигурява връзка с глобалната мрежа на 2 милиона души, твърди изпълнителният директор на компанията Сунар Пичай.

До края на 2016 г. Google има за цел проектът им да се разрасне и да обхване 100 локации, а в следващата – до 400, пише Bloomberg.

От своя страна Facebook използва своята платформа Free Basics, за да осигурява базов достъп до конкретни сайтове за Android устройства на потребители в развиващите се държави, включително и в Индия.

През февруари властите в страната спряха достъпа до нея по настояване на местни интернет доставчици. По-късно обаче след посещение на Марк Зукърбърг в Индия достъпът до платформата беше възстановен.