Работата на маркетинг мениджърите се променя бързо и ще претърпи окончателна трансформация съм 2020 г., прогнозират анализатори.

В момента 75% от маркетолозите считат, че им предстои да усвоят нови навици, което се налага от т.нар. технологии за големи данни (Big Data). Особено силно се променя професията на специалистите по маркетингови изследвания, пише TechNews.bg.

Според анализатори от Circle Research и DNX, професията на маркетолозите ще бъде практически напълно иззета от ИТ отделите и специализираните звена за работа с големи данни.

43% от маркетинг мениджърите вече ползват големи данни в своята работа, а още 40% планират да възприемат тези технологии в следващите три години, сочи европейско проучване на Circle Research.
42% от маркетинт мениджърите поделят контрола над работата си с други отдели, а 32% напълно се доверяват на ИТ специалистите или мениджърите по големи данни.

Специалистите по маркетинг, използващи големи данни, високо оценяват ефективността на тези технологии. С помощта на Big Data те решават широк спектър от задачи и откриват нови възможности за бизнес.

Към 2017 г. 62% от маркетинг мениджърите ще използват Big Data за откриване на нови ниши и сегментиране на клиентската база.
63% от анкетираните пък планират да използват Big Data, за да персонализират общуването със своите клиенти, а 32% - за изготвяне на уникални оферти и промоции, сочат резултатите от проучването.