Германия затяга правилата, за да направи покупката на дялове от местни компании по-трудна за дружества извън Европейския съюз, пише The Wall Street Journal. Ходът подчертава ясно увеличеното притеснение на Берлин относно действията на Китай и опита на страната да придобие ключови технологии и ноу-хау.

Агресивните планове на Пекин за покупка на активи по света накара редица страни да предприемат допълни стъпки за скрийнинг на инвестициите и по-честото блокиране на сделки. Наскоро Европейският съюз постигна съгласие за създаването на обща рамка, с която да се справи с проблема. В САЩ Конгресът също затяга процедурите. Но въпреки това високопоставени чиновници предупреждават, че Пекин продължава да се възползва от американски технологии, за да развие икономиката си.

В Германия растящите притеснения карат правителството да затегне правилата, които бяха написани преди едва години. Очаква се, че в сряда кабинетът ще приеме нови текстове, според които ако компания от страна извън ЕС иска да закупи над 10 процента от германско дружество, което оперира в секторите отбрана, технологии или медии, ще трябва да получи одобрението на германските власти.

Европа се събуди за рисковете от китайските инвестиции

Европа се събуди за рисковете от китайските инвестиции

Лидерите на Стария континент се опасяват от целите на Поднебесната империя

От 2017 г. този праг бе 25 процента и важеше за стратегически важни компании при условие, че инвестицията създава риск за сигурността или реда в страната. Германия не споменава изрично Китай като цел на регулациите, но наскоро блокира две сделки на компании от Поднебесната империя. В единия случай страната трябваше да включи своя държавна банка, тъй като въпросният дял бе под 25 процента.

Така през юли германската KfW банка придоби 20 процента дял в 50Hertz Transmission GmbH. Интерес към него имаше китайската State Grid Corporation. По-рано бе блокирана и сделка за Leifeld Metal Spinning.

Други европейски държави също спряха китайски покупки тази година. През февруари Франция спря продажбата на летището в Тулуза на китайски консорциум.