"И Васил Божков поиска да купи банка "Виктория"", четем на първа страница в. "Капитал Daily"

Дружество на Васил Божков е сред кандидатите за ТБ "Виктория" в четвъртия опит за продажба на банката. Заявилите интерес кандидати са четири, съобщиха синдиците на Корпоративна търговска банка, която е собственик на "Виктория". Извън Божков другите компании вече са участвали в предишните опити за продажбата й. Това са Инвестбанк на Петя Славова, Българо-американската кредитна банка (БАКБ) на Цветелина Бориславова и австрийската част от участниците в консорциум около застрахователя на Алексей Пет...

Прочети още от в " Капитал Daily"

"Потреблението расте. Малко, но постоянно" е заглавиe от в. "24 часа"

Расте ли потреблението на българина и най-вече - има ли вероятност да се върнат времената на потребителски бум отпреди световната финансова криза? Когато кредит от банка не беше получил само този, който не беше поискал?

Нивото на потребление се мери с десетки показатели, но всичките може да се разделят на две основни групи - дълготрайни стоки, например жилища, превозни средства, мебели, домакински електроуреди и други такива стоки, и потреблението на бързооборотни стоки, каквито са храните.

Прочети ще от в. "24 часа"

"За 15 години доходите в София са скочили 4 пъти, във Видин - два пъти" е водещo заглавиe на в. "Сега"

За 15 години доходите в София са се увеличили 4.36 пъти, докато във Видин са нараствали много по-бавно - там увеличението е само два пъти. Заради трудовата миграция Перник вече гони столицата по доходи. В други области обаче се наблюдава срив - Пазарджик изпада от групата на най-богатите до най-бедните. Ножицата ще продължи да се разтваря, защото в структурата на доходите все по-голямо значение има заплатата, а в бедните области със застаряващо население и със слаб трудов пазар пенсиите заемат по-голяма тежест в семейния бюджет. Те обаче няма как да компенсират нарастването на трудовите доходи. Това показва анализ на доходите за периода 2001-2016 г. на Института за пазарна икономика и геоинформационна компания "Мапекс".

Прочети още от статията на в. "Сега"

"Фирми от Гърция и Турция напират за зоната в Кърджали" извежда на първа страница в. "Монитор"

Фирми от Гърция и Турция вече са проявили интерес да развият бизнес в промишлената зона в Кърджали. Едната от тях ще произвежда авточасти и има оборот от 100 млн. евро на година.

Това стана ясно по време на срещата на търговските аташета към посолствата ни в чужбина, организирана от министерството на икономиката. В нея взеха участие министърът на икономиката Емил Караниколов и министърът за българското председателство на Съвета на ЕС Лиляна Павлова.

Относно зоната в Божурище, край София, утре Караниколов ще има среща с Ивайло Московски за предприемане на мерки за по-бързо изграждане на интермодален терминал там.

Прочети още от статията на в. "Монитор"

"Проф. Петров: Около милион не плащат здравни осигуровки", четем във в. "Стандарт"

Министърът на здравеопазването проф. Николай Петров обяви, че се радва на подкрепата на гилдията за промените, които предприема. Последната бе намаляване на бордовете на директорите на болниците. Според проф. Петров трима души мислят по-бързо от петима. Така ще бъде намалена и колективната безотговорност. 

Връщаме се в нормата - от петима на трима. Има примери във всякакви посоки. Има болници, които работят добре и се управляват добре. Навсякъде колегите се мъчат, дават всичко от себе си, за да постигнат едни добри резултати, които в края на краищата са различни, заяви той.

Прочети още от в. "Стандарт"

"Българските заводи на Sisecam са увеличили продажбите си с 22%", пише в. "Капитал"

С повече от една пета са увеличили продажбите си заводите на турския производител на стъкло Sisecam в Търговище през 2016 г. Ръстът идва, след като от началото на миналата година дейността беше разделена на три компании, всяка от които пое производството на различни видове продукти - плоско, домакинско и автомобилно стъкло. През 2015 г. предприятието приключи и голяма инвестиционна програма, с което добави нови производствени мощности. Печалбата общо на "Тракия глас", "Пашабахче" и "Шишеджам аут...

Прочети още от в " Капитал"

"За суджук няма прошка, за милиони няма закони", пише в. "Сега"

PR акцията за отклоняване на вниманието от темата КТБ мина прекрасно. Макар и с цената на много вицове за Бойко Борисов

Да си призная, оня ден се зачетох в публицистичния дебют на прокуратурата - шорт версията на обвинителния акт за КТБ. Подлъгах се, щото някой ми каза, че имало цяла глава, посветена на политиците, които са се облажили от банката. Разбира се, нищо такова не намерих освен слуховете за свидетеля Бареков - онзи, дето сега оправя положението в Източен Тимор. Та, той прибирал от банката почасов надник, равен на минимална месечна пенсия, сплетничи простонародному прокуратурата.

Прочети още от в. "Сега"

"Връзват метрото с влака от Пловдив" пише в. "Монитор "

Да се вържат влаковете от Пловдив със софийското метро, предвижда проект на Национална компания "Железопътна инфраструктура". Столичното кметство работи съвместно с българските железници, за да се улеснят пътниците, които идват от Южна България, обясни пред "Монитор" главният архитект на столицата Здравко Здравков. Той уточни, че има възможност шест жп гари да правят връзка с най-ползвания транспорт в столицата - подземната железница. Идеята е влаковете по направлението Пловдив-София да спират на гарите Казичене, Искър, моста "Чавдар", Централна гара и гара "Обеля" и оттам да правят директна връзка с метрото, обясни още главният архитект.

Влаковете от Перник за София също ще бъдат вързани с метрото. Както "Монитор" вече писа, по третия лъч на метрото ще бъде изградена малка жп гара, на която ще спират влаковете по линията "София-Перник".

Прочети още от в. "Монитор"

"Когато бай Иван иска да отиде на море", пише в. "24 часа"

Пътища има, но защоадминистрацията не си върши работата ефективно

БАЙ ИВАН иска да ходи на море, затова правителството му строи магистрала - една до Българското Черноморие и още две до Гърция и Турция.

Движението по магистралите включва редица регулации, като максимална скорост от 140 км/ч, забрана за движение в лентата за принудително спиране, сигнализиране при авария на автомобила на пътя и т.н.

Прочети още от в. "24 часа"