Apple беше една от големите изненади на текущия сезон на тримесечните печалби. Производителят на iPhone и iPad обаче успя да осуети най-оптимистичните прогнози през тримесечието, завършващо на 30 септември, пише Bloomberg. Американският технологичен гигант обяви, че приходите за трите месеца, завършващи през септември, или четвъртото фискално тримесечие на групата, са фиксирани на $1,29, което е с 4% повече от същия период на миналата година. Приходите на компанията са се повишили с 2% спрямо миналата година до исторически връх от $90,15 милиарда - малко над оценките на анализаторите за $88,9 милиарда.
На 27 октомври Apple съобщи, че приходите от iPhone са се увеличили с 9,6% спрямо миналата година до $42,62 милиарда. Продажбите в Китай, един от най-големите пазари, са нараснали с 6,25% до $15,47 милиарда. Нетните продажби на Mac са се увеличили с 25% до $11,51 милиарда, а продажбите на преносимите устройства и аксесоари, които включват Apple Watch, са нараснали с 9,8% до $9,65 милиарда.
Компанията определено се откроява
Тези резултати са доказателство, че Apple не е засегната от продължаващия икономически спад, от който са засегнати редица световни гиганти. Инвеститорите се страхуваха, че подобно на останалата част от технологичната индустрия, компанията също ще бъде ударена от отдръпване на потребителите. Това обаче не се случи. Зъасега. Въпреки че потребителите са засегнати от инфлацията, която е най-високата от 40 години насам.
Какъв тогава е проблемът на Apple?
Именно инфлацията, срещу която централните банки се борят чрез агресивно повишаване на лихвените проценти, може да потопи икономиките в рецесия, предупреждават все повече световни икономисти и бизнес лидери. В резултат на това има опасения, че потребителите ще забавят планираните покупки на технологични продукти, включително тези на Apple.
Инвеститорите отвъд океана се опасяват, че потребителите ще отложат желанието си да сменят старите си с нови iPhone модели за по-добри дни. В прочем, конкурентите на Apple - Microsoft, Alphabet на Google, Amazon и Meta Platforms, вече сигнализираха, че влошаването на глобалната икономическа обстановка ги засяга. Изпълнителният директор на Apple Тим Кук обаче все още смята, че Apple играе в собствена лига.
"iPhone нарасна с 10% през четвъртото тримесечие до $42,6 милиарда", напомни Кук на анализаторите по време на разговора им относно печалбите.
"Клиентското търсене беше силно и дори по-добро, отколкото очаквахме, че ще бъде", допълни Кук. Но подчерта още нещо и то е, че тепърва ще се усети кризата с доставките.
Доставките и локдауните в Китай
"По отношение на новите модели на iPhonne - 14, 14 Pro и 14 Pro Max, от самото начало те са ограничени, заради кризата с доставките.
Както новите модели на iPhone, Apple Watch има същия проблем - доставките.
Освен тях, новите локдауни в Китай, за които Money.bg писа, също се очертават като много сериозен проблем за компанията. Изглежда, че ще бъде по-сложно от очакваното да се отговори на търсенето, тъй като новите случаи на Covid-19 в Китай блокираха производството на Apple във фабрика на Foxconn в Китай. А Foxconn е един от най-големите доставчици на Apple. Пекин продължава с политиката си за "нулев ковид", която води до масово прекъсване на веригите за доставки.
Видеоклипове в социалните медии показаха хора, за които се смята, че са служители на фабриката на Foxconn в централния китайски град Джънджоу, прескачайки огради на компанията, за да се приберат у дома.
Все още е рано да се каже какво ще бъде въздействието от спирането на поредния локдаун. Но според Reuters, които се позоваха на свои неназовани източници, производството на iPhone във фабриката може да спадне с 30%.