ЧЕЗ предвижда тройно увеличение на броя на местата за заплащане на електроенергия в София и почти двойно на територията на Западна България, научаваме от информация получена от пресцентъра на дружеството.

Това е поредната стъпка, която компанията предприема, за да намали напрежението пред касите.

Очаква се в най-скоро време да приключи търгът за избор на фирми за отпечатване и разпространение в пликове на фактурите до домовете на потребителите. Освен това ЧЕЗ реши от септември да започне мащабна програма за насърчаване на безкасовите плащания.

Въпреки очакванията, че промяната към безкасово плащане ще бъде трудна и ще отнеме време, компанията ще положи значителни усилия, за да информира и популяризира алтернативните начини за разплащане сред своите клиенти.

Напомняме, че миналата седмица ЧЕЗ Електро България удължи срока за плащане на сметките от извънредното отчитане до 10-ти август. Така срокът за плащане на юнските сметки без лихви стана общо 25 дни, за разлика от нормалния срок 10 дни.

Същевременно, за да се справи по-бързо с потока от хора, компанията пренасочи максимален брой служители от центровете за клиенти на ЧЕЗ България към касите на дружеството.

Натрупването на клиенти пред касите на ЧЕЗ България беше свързано с началото на срока на плащане на последните сметки след извънредното отчитане, тъй като този срок е еднакъв за всички клиенти на ЧЕЗ и броят на плащащите в един ден е по-висок от обичайното.

От август компанията ще се върне към рулиращото отчитане и плащане на сметките, което ще облекчи значително процеса на плащането на сметките „кеш".