Испания планира да предложи забрана върху продажбите на бензинови, дизелови и хибридни автомобили от 2040 г., съобщават правителствени източници пред Reuters. Така тя се присъединява към редица държави, които вземат мерки за ограничаване на замърсяващите превозни средства, за да намалят емисиите на парникови газове.
Планът е включен в проектозакон за изменението на климата, който социалисткото правителство на премиера Педро Санчес се надява да представи на парламента до края на годината.
"Някои от най-важните необходими промени засягат транспорта. От 2040 г. регистрацията и продажбата в Испания на леки и лекотоварни автомобили, които директно изпускат въглероден диоксид, няма да бъдат разрешени", пише в документа, цитиран от Reuters.
След като бъде завършен, проектозаконът за изменението на климата ще изисква одобрение от парламента, където Санчес има по-малко от 1/4 от местата.
Премиерът се бори да намери подкрепа за важни законодателни предложения, включително бюджета за следващата година, въпреки опозицията, водена от консервативната Народна партия, която доминира в горната и долната камара на Генералните кортеси.
Великобритания и Франция вече обещаха да забранят бензиновите и дизеловите автомобили от 2040 г., което ще означава големи промени за световната автомобилна индустрия и ще доведе до натиск върху печалбите на петролните производители.
Някои британски политици заявиха, че Лондон трябва да въведе забраната до 2032 г., по-амбициозен краен срок, който вече е приет от Шотландия, а Дания иска да направи това до 2030 г.
Подчертавайки зелените си амбиции, Санчес обедини околната среда и енергетиката в общо министерство, което оттогава е предприело мерки за намаляване на цените на електроенергията и насърчава използването на възобновяема енергия.
Съгласно настоящия план за действие в областта на изменението на климата, до 2030 г. Властите в Мадрид имат за цел да намалят емисиите на парникови газове до 20% под нивата от 1990 г. Целта на Европейския съюз като цяло е да намали емисиите с поне 40% до 2030 г.
dad
на 14.11.2018 в 15:19:23 #5Има изход! Преминаваме на парна машина с миниатомен котел.Зарежда се веднаж на 10-20 год! Остава да измислим биологичната защита на котела.МИСЛЕТЕ!
Obektiven_29
на 14.11.2018 в 10:18:44 #4"Zіеzі E , дo 2040 гoдинa имa мнoгo вpeмe . Mнoгo нeщa мoгaт дa ce cлyчaт дo тoгaвa . A пъĸ тapaтaйĸaтa нa " Oбeĸтивния" пo дoлy , oтдaвнa вeчe щe e нapязaнa зa cĸpaп и зaбpaвeнa !" ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Много зелени (във всеки смисъл на думата) популисти са се навъдили и в България. Навсякъде заринато с боклуци, но те ще решават екологичните проблеми с електромобили. Що за фантазии са това? Технологията не е узраля отникъде. И като цяло е много по вредна за околната среда. А за моята "таратайка" не бери грижа. Има си адекватен катализатор и зелена плакета, така че няма населено място в Германия и Западна Европа, където да не е желана.
yordan-yordan
на 14.11.2018 в 08:23:08 #3И аз съм "зелен", но подобни идеи са идиотия и лобиране за интересите на новата мафия-електрокарската. По такива уж "еко" идеи (като махнем фанатичните еколози, които са малцинство)са чисто финансови.
Ziezi
на 13.11.2018 в 19:23:22 #2Е , до 2040 година има много време . Много неща могат да се случат до тогава . А пък таратайката на " Обективния" по долу , отдавна вече ще е нарязана за скрап и забравена !
Obektiven_29
на 13.11.2018 в 18:45:52 #1Явно испанците са решили да вървят пеш, или на колелета, като виетнамците и китайците преди 50 години. Комплимент! Аз пък имам и ще си карам den VW Diesel / TDI.