Миналата седмица бе белязана от отчайващ за инвеститорите отчет на Facebook, който предвижда забавяне на ръста на новите потребители, както и последвалият най-голям в историята на американските фондови пазари срив. През тази компанията на Марк Зукърбърг реши да потърси допълнителни приходи от дъщерните си дружества.
В сряда, четири години след като Facebook Inc. закупи WhatsApp за $22 милиарда, компанията възложи нова задача на екипа на приложението: да започнат да донасят приходи, пише Wall Street Journal.
Планът на WhatsApp е да монетизира огромната си потребителска база - около 1,5 милиарда - като започне да показва реклами и да таксува големите компании, които използват приложението, за да комуникират със своите клиенти.
Съобщението идва след дълги спорове между лидерите във Facebook и съоснователите на WhatsApp - Ян Кум и Браян Ектън, как популярната безплатна услуга да бъде монетизирана. През последните години двамата удържаха фронта срещу натиска в приложението да бъдат показвани реклами. В крайна сметка през последната година и двамата решиха да напуснат.
Потребителите на WhatsApp обменят средно по 60 милиарда съобщения на ден, но съвсем малка част от тях са между компании и клиенти - отчасти защото системата не е направена така, че да стимулира такава комуникация.
Сега компанията ще пусне нов тип реклами, чрез които потребителите ще знаят, че могат да пишат на компаниите директно в предложението, вместо да звънят. WhatsApp ще таксува компаниите между половин и 9 цента - в зависимост от държавата - за всяко съобщение, доставено до потенциален клиент, заяви говорител.
Към момента около 100 компании изпробват новите функции, включително и Uber.
WhatsApp ще започне да предлага и реклами в популярната функция Status, следвайки пътя на Insagram. Status позволява на потребителите да качват текст, снимки или видео, които изчезват след 24 часа. Тази функция се използва от около 450 милиона души.