Дните на евтините коли като Honda Civic и Toyota Corolla може би са преброени. Причината - технологични фирми като Google и Apple навлизат в автомобилната индустрия и променят начина, по който хората притежават и карат возилата си.
Така гласи предупреждението, отправено от Кен Окуяма - японският дизайнер на Ferrari F60 Enzo и Porsche Boxster. Според него безпилотната технология може да застраши положението на Япония като гигантски автопроизводител, предаде Business Insider.
„Ако не внимават, рискуват да се превърнат в обикновени доставчици на тези компании", каза Окуяма пред Ройтерс. Според него навлизането на Google и Apple ще бъде решителният тест за Toyota и други широкоразпространени имена в автомобилната индустрия.
След като писането на кодове става също толкова съществено за производството на коли, колкото инженерството, японските автопроизводители са подложени на натиск да докажат, че могат да се състезават с технологичните гиганти.
Автомобилният парк на Google от безпилотни коли включва модифицирана версия на превозните средства от серията Toyota Lexus, в допълнение към прототипа на автономната Google Car. Apple може да пусне на пътя безпилотно превозно средство през 2019 г.
Honda заяви, че разработва нова автоматична настройка, която да се използва при натоварен трафик, и технологии, които предварително да подготвят автомобилите да се карат автоматично. Компанията признава потенциалната заплаха от технологичните компании в бъдеще.
Колите стават все по-автоматизирани, а Кен Окуяма предвижда, че с времето автомобилният пазар може да се раздели на два лагера: превозни средства, които просто задоволяват нуждите от обществен транспорт - като автономни таксита, обслужвани от приложения за поръчване на превози, и супер луксозни автомобили ще бъдат трофеите за богатите.
В резултат на това притежанието на коли ще намалее, с което ще се понижи и търсенето на традиционни автомобили на достъпни цени като изключително популярните модели Civic на Honda.
Според Окуяма японските автомобилни производители трябва да се фокусират повече върху откриването на начини автомобилите да се възползват от модерните технологии - област, в която изоставаха с години.
„Автономните автомобили накрая ще станат всекидневни. В резултат автопроизводителите ще трябва да продават не само хардуера, но и цялостната система, за да управляват колите. Компании като Mercedes и Toyota са се обърнали натам, но Google е напред в тази игра".
Японските производители на автомобили започват да показват способността си за автоматизирано шофиране. Този месец Toyota представи автоматична смяна на платната и други функции на магистрала в Токио. Най-големият автомобилен производител планира да пусне на пазара първата си безпилотна кола през 2020 г. Honda и Nissan също заложиха 2020 г., когато ще се проведат Олимпийските игри в Токио, като желана дата за изкарване на модерни автономни коли на пазара.