Със своето голямо население и нарастваща средна класа, Китай е желан пазар за много международни компании, чиито бизнес в САЩ и Европа е успешен. Продължителната политика на Пекин за нулев Covid, която наложи строги ограничения за спиране на разпространението на вируса почти до края на пандемията, навреди както на икономиката на страната, така и на приходите за многото американски компании, които продават своите стоки или услуги на китайския пазар, пише CNBC.
След отмяната на тази политика и на непрестанните локдауни през декември 2022 година икономиката на Китай нарасна с 4,5% през първото тримесечие на тази година. Американските компании отчитат, че търсенето в Китай се завръща, повишавайки продажбите им в момент, когато много потребители в САЩ намаляват разходите си.
Китай остави зад гърба си пандемичните блокировки и американски компании като Starbucks, Procter & Gamble и MGM Resorts International съобщават, че възстановяването на страната повишава общите им продажби, тъй като потребителите на техните родни пазари стават все по-пестеливи заради инфлацията.
Възстановяването обаче не е толкова бързо, колкото се надяваха много инвеститори. Повечето компании все още чакат да надминат продажбите от нивата преди пандемията в Китай. Продажбите на технологичния гигант Apple спаднаха в континенталната част на странат, в Хонконг и на самоуправляващия се остров Тайван.
Анализаторът на Morgan Stanley Кели Ким пише в изследователска бележка, че потребителският екип на компанията в Китай очаква възстановяването да се усети през август .
На този фон от Starbucks съобщиха, че отчитат спад на продажбите на американския пазар, докато тези в Китай са се увеличили с 3% през последното тримесечие. Година по-рано продажбите на кафе гигантът бяха спаднали с 23%.
Източник: Wikipedia
Китай е най-големият пазар на KFC и вторият по големина на Pizza Hut. Продажбите на тези вериги в страната също се увеличават.
MGM Resorts International управлява обектите на MGM Cotai и MGM Macau в Китай. По-рано този месец казино гигантът отчете бързо връщане към рентабилност, тъй като трафикът в неговите китайски казина достига нивата отпреди пандемията. През първото тримесечие на годината обектите му генерираха коригирана печалба от $169 милиона.
От Airbnb обявиха, че за последното си тримесечие подразделението за Азия и Тихоокеанския регион отбеляза най-големия си годишен ръст за резервирани нощувки. Компанията затвори вътрешния си бизнес в Китай през 2022 година, стопирайки всички обяви в страната, за да се съсредоточи върху подпомагането на китайските потребители да намерят квартира в чужбина. Сега отново има бум на вътрешния пазар.