Широк набор от електронни услуги ще предостави ГД Гражданска въздухоплавателна администрация в рамките на проект финансиран от ОП Административен капацитет на стойност малко над 1 млн. лв. Това стана ясно по време на представянето на проекта за развитие на съществуващите информационни системи и разработването на нови модули и тяхното интегриране в единна база данни.
Целта е да се предоставят 33 електронни административни услуги, като удостоверяване експлоатационната годиност на летателни апарати, свидетелства за полоти, летателен състав, ръководител полети и др, заяви по време на пресконференция министърът на транспорта информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски
С мерките се цели оптимизирането на работата на ГВА, като около 60 хил лв. годишно ще пести държавата след въвеждането на електронните услуги. 52 хил. часа ще бъдат спестени на авиобизнеса от намаляване времето за чакане и обмен на документация, посочи още Московски.
До съкращения на персонал в ГВА едва ли ще се стигне, коментира главния директор на ГД ГВА Минчо Цветков, тъй като работата на дирекцията расте а ресурсът с който се извършва тя остава сравнително постоянен.
Цветков посочи, че в ГВА през зиминалата година са направени някокло одита, като част от тях са от ЕК и други европейски регулаторни органи. Те са оценили работата на въздухоплавателната администрация като по-добра от средното европейско равнище, посочи Цветков.