Европарламентът одобри и трите промени в пакета "Мобилност", на които се противопоставят българските евродепутати и превозвачи, информира БНР.
Гласуването е на първо четене.
Според трите текста превозвачите трябва да почиват извън кабината на камиона, който управляват. Те трябва да се връщат в България на всеки 4 седмици. Размерът на командировъчните в същото време трябва да бъде спрямо държавата, в която превозвачите се намират.
Текстът за командировъчните беше приет от евродепутатите с 317 гласа "за", 302 "против" и 14 "въздържали се".
Текстът за почивките на превозвачите мина с 394 гласа "за", 236 "против" и 5 "въздържали се".
Родните евродепутати съобщиха, че ще опитат да направят всички възможно тези поправки да не влязат за гласуване в пленарна зала на второ четене от сегашния състав на ЕП.
Според прессъобщението на ЕП гласуваните промени целят да помогнат за осигуряването на по-добри условия за почивка на водачите.
Припомняме, пакетът "Мобилност" влезе в дневния ред на пленарната сесия на ЕП на 27 март по предложение на председателя на Алианса на либерали и демократи за Европа (АЛДЕ) Ги Верхофстат.
На гласуването на 25 март за дневния ред за редовната сесия трима български евродепутати не присъстваха. Оказа се, че точно толкова трябваха, за да падне предложението, което в крайна сметка беше прието с 156 гласа "за" срещу 154 - "против".
На 27 март обаче текстовете бяха върнати в транспортната комисия.
Въпреки това български превозвачи организираха 2 протеста - в Страсбург и София.
На заседанието на транспортна комисия бяха гласувани 1 224 предложения за изменения, от които 1 126 продължават за гласуване в пленарна зала. Между тях са и внесените от българските евродепутати предложения.
На 3 април стана ясно, че евродепутатите са отхвърлили и предложението на българските си колеги пакетът "Мобилност" да бъде свален от дневния ред за днешното заседание.
По-рано днес в хода на пореден протест срещу мобилния пакет родни превозвачи дори запалиха тир в знам на недоволство. Това стана в Пловдив.
ce
на 04.04.2019 в 17:34:25 #6да за сметка на това някои други робовладелци ще си веят патлака където им падне злобните завистливи българчета сте просто смешни
House MD
на 04.04.2019 в 17:30:15 #5Дава! Българските робовладелци вече няма да могат да водят любовниците си в шестзвездни хотели. Ще трябва да се задоволят с Майбах вместо с Фантом. Каква шекспирова трагедия, госпожи, госпожици и господа!
1abv1
на 04.04.2019 в 17:20:28 #4"Аааа вероятно и на шофьорите ще им намалеят доходите ако им се забрани да си живеят в кабините на камионите, но това ще се компенсира от реалните командировъчни." Аби, пич, ти не схващаш ли, че ако на нашите шофьори се плащат реалните командировъчни и трябва да спят платено, което пак ще го покрива фирмата, за която работят, това ще оскъпи услугата и няма да има работа за нашия превозвач. Съответно ще пострадат самите шофьори, защото просто няма да има работа достатъчно. Това е основната цел на този пакет - да се увеличат разходите на източноевропейските превозвачи, за да не бъдат толкова конкурентноспособни спрямо западните фирми, за които намалява работата. Това е мръсната цел на този пакет. Останалото е фалшива загриженост за шофьорите.
NG
на 04.04.2019 в 16:06:55 #3Целта не е да се облекчат шофьорите от Източна Европа а да се пренаредят пазарите в полза на Западна Европа. Нищо в този съюз не се прави с цел щастие за бедните, то е видимо с просто око от двойните стандарти на продуктите за изтока, а това е само една капка в морето Лошото е че транспорта носи много голяма част от икономиката на България и спада на този сектор ще повлече всички останали надолу и тогава тези които жалят шофьорите ще запеят друга песен, а Бареков си е вързал гащите и хич не му пука...
1abv1
на 04.04.2019 в 15:31:11 #2"От статията разбирам че българските превозвачи всъщност печелят от робския труд на шофьорите," Ах, как сме се загрижили от какво печелят превозвачите. А що не се поинтересувате дали на самите шофьори този доходен труд, спрямо заплатите в България, го смятат за "робски"? Няма шофьор, който веднъж се е докопал до курсове в Европа и до доброто заплащане, би се отказал от него за да се върне тук и да получава в пъти по-малко пари. "1.шофьорите живеят скоткси в кабините на камионите си," Не, не живеят там. Имат си квартира, наета от превозвача, за който работят. Преспиват от време на време в кабините, когато са на курс. Това е нормална практика от край време. Така си и наглеждат стоката, която карат. Не случайно тировете се произвеждат с легло в кабината. Нищо скотско няма в това. В модерните камиони има хладилници, интернет, телевизия, сателит и си е луксозно. Целта на тази "поправка" е да ги накарат да харчат пари за хотели и мотели, когато са на път, което да вдигне цената на транспортната услуга. Не е грижа за шофьора. 2.не се връщат при семействата си с месеци. Никой не спира шофьорите да се прибират при семействата им досега. Това е по тяхно желание и ако те не се връщат често, то е за да изкарат повече пари. Превозвачите винаги имат шофьори, които чакат за курс и могат да заместят прибрал се в България техен колега. Това е измислен проблем. По-важната поправка е, че искат камиона на всеки 4 седмици да се прибира в България. Лесно е да се сети човек защо - за да се увеличат разходите на превозвача. 3."мизерни командировъчни Почвам да си мисля че Бареков е прав." На фона на заплатите в България, парите които изкарват шофьорите от този труд далеч не е мизерен за нашенските стандарти - между 2000 и 4000 лева средно. Хич не са малко. А Бареков е мръсник и антибългарин, който със сигурност работи не за българските интереси. Възможно е и да е взел пари, за да не се яви на първото гласуване и този пакет да мине за разглеждане. Учудвам се, че има хора, които сляпо вярват, че някой се е загрижил за източноевропейските шофьори. Пълни глупости на търкалета! Западняците искат просто да изгонят конкуренцията, каквато се явяват нашенците. И тук е отвратителното им лицемерие и гьонсуратлък - значи като дойдат техните компании в България и ползват наемен труд тук - няма проблем да плащат малко, каквото е средното ниво на заплащане, и съответно да печелят допълнително от по-малките разходи за заплата. Идеално им е така. Но щом речем ние да се възползваме от това, че можем да получаваме по-ниска заплата от западняците и съответно им ставаме конкуренти - ауууу, веднага се надига вой и започват да се търсят варианти за прецакването ни. Свободен пазар ли имало? Глупости! Този пакет "мобилност " е абсолютно лобистки и представлява мръсен номер за изгонване на източноевропейските превозвачи. Толкова. Събудете се.
ce
на 04.04.2019 в 14:54:52 #1споко сега ще си живеят просто скотски в бг или ще емигрират